خبرگزاری کار ایران

در ستاد کرونای استان مطرح شد؛

سطح استفاده از ماسک در قزوین ۶۳ درصد است/ کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۲۱

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: طبق آخرین بازرسی‌ها در مجموع سطح رعایت به ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده که بروز سرما در آن تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید جلال حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: طی بازرسی‌های صورت گرفته در هفته گذشته چهار هزار و ۱۰۰ بازدید و اخطار صورت گرفته و منجر به ۲۱ مورد پلمب شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین ادامه داد: از آغاز بازرسی‌ها ۳۶۱ هزار بازرسی در استان انجام شده و ۱۱ هزار تذکر صادر شده و ۳ هزار و ۶۶۶ مورد ارجاع به مراجع قضایی و ۴ هزار و ۹۴۶ پلمب داشته‌ایم.

وی عنوان کرد:  درحال حاضر سطح رعایت و استفاده از ماسک در نانوایی‌ها ۷۳ درصد، در رستوران‌ها ۴۴ درصد، در ادارات ۹۴ درصد و در شاغلین صنوف ۵۷ درصد است که این امر باعث شده در هفته در چندین نوبت با دستگاه‌های مشترک بازرسی مشترک داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد:  در نتیجه بازرسی از ادارات مشخص شد که مدیران در ارتباط با نوع اخطارها و توبیخ‌هایی که برایشان درنظر گرفته شده توجه کافی ندارند و به همین علت سطح رعایت در ادارات با چالش مواجه شده است.

وی عنوان کرد: مرحله پنجم مدیریت هوشمند کرونا با محوریت مراکز آموزشی به پایان رسید و از تمام جامعه هدف بازدید به عمل آمد و منجر شد که برای چند دستگاه اخطار مکتوب ارسال کنیم.

لزوم تهیه تهویه برای هفت هزار کلاس درس در قزوین

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس داریم که تاکنون سه هزار مورد مجهز به تهویه مناسب شده‌اند اما هفت هزار کلاس فاقد تهویه هستند که درخواست داریم ستاد کرونا برای تامین بودجه مورد نیاز کمک کند.

حسنعلی اصغری ادامه داد: باتوجه به تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی مدارس و لازم الاجرا بودن آن در استان تاکید داریم از استان برای تهیه تهویه کلاس‌ها کمک شود؛ چرا که با شرایط موجود و درصورت اپیدمی مجدد حتی با گروه بندی هم نمی‌توان خانواده‌ها را برای حضور دانش‌آموزان در کلاس مجاب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز