خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد سمنان در گفت و گو با ایلنا:

پرونده آسانسور بیمارستان رضایی دامغان به اداره کل استاندارد ارجاع نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۳۴

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: پرونده آسانسور بیمارستان رضایی دامغان هنوز به اداره کل استاندارد ارجاع نشده است و در واقع در مرحله‌ای است که پاسخگویی آن مربوط به سازمان صمت استان است.

عباس رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان بیان کرد: اصول آسانسور در حال حاضر این است که اگر آسانسور بخواهد برای اولین بار نصب، تعمیر یا بازسازی شود توسط شرکت های نصاب آسانسور صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های نصاب آسانسور زیر نظر سازمان صمت هستند، ادامه داد: معمولاً مالک یا بهره بردار قراردادی با یکی از شرکت‌های نصاب آسانسور منعقد می‌کنند و متعاقب آن، شرکت شروع به نصب یا تعمیر آسانسور می کند.

رستمی تصریح کرد: پس از نصب یا تعمیر آسانسور شرکت نصاب باید وارد سامانه شود و پس از ثبت مشخصات شامل تعداد طبقات و هیدرولیک یاغیر هیدرولیکی بودن، مالکیت و نشانی خاصی را تکمیل کند.

مدیرکل استاندارد سمنان یادآور شد: بعد از ثبت درخواست توسط شرکت نصاب پرونده به یکی از شرکت‌هایی که زیر نظر اداره کل استاندارد هستند ارجاع می شود تا شرکت بازرسی ۲۴۵ آیتم فنی، مکانیک، هیدرولیک و ... را بررسی کند.

وی افزود: پرونده آسانسور بیمارستان رضایی دامغان هنوز به اداره کل استاندارد ارجاع نشده است و در واقع در مرحله‌ای است که پاسخگویی آن مربوط به سازمان صمت استان است.

رستمی اظهار کرد: با توجه به موارد مذکور اداره کل استاندارد نمی تواند اظهار نظر نماید که آسانسور بیمارستان رضایی دامغان آیا استاندارد داشته است یا خیر.

مدیرکل استاندارد سمنان تاکید کرد: تا زمانی که شرکت نصاب آسانسور خاتمه کار نصب آسانسور را اعلام ننماید نمی‌توانیم در سامانه مربوطه که کشوری است وارد شویم و اظهر نظر کنیم آیا آسانسور استاندارد دارد یا ندارد.

مدیر کل استاندارد سمنان در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر بهره برداری و استفاده از آسانسور قبل از تاییدیه استاندارد گفت: هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند بدون نشان استاندارد از آسانسور استفاده کند و به تمامی دستگاه های دولتی و شهرداری ها اعلام کردیم آسانسوری که فاقد استاندارد باشد حق بهره برداری از آن را ندارند.

به گزارش ایلنا، چهارشنبه هفته گذشته 29 دی ماه یک بیمار دیالیزی در بیمارستان برادران رضایی دامغان بر اثر سقوط آسانسور سقوط کرد و جانش را از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز