خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی مرکزی اعلام کرد:

مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۴۵

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با اقدامات انجام شده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب کویری میقان اراک پس از 50 روز، مهار شد و موردی از شیوع بیماری در واحدهای مرغداری، طیور روستایی و سایر نقاط استان مرکزی گزارش نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: با تایید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از ابتدای آذر ماه سال جاری، این بیماری در جمعیت پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک مشاهده شده و از ابتدای شیوع بیماری تاکنون 1393 بال لاشه پرنده مهاجر توسط محیط زیست استان مرکزی جمع آوری و دفن بهداشتی شده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به قطع تلفات پرندگان مهاجر از 18 دی ماه سال جاری، رصد و پایش ها در تالاب کویری میقان اراک به مدت 21 روز پس از این تاریخ و تا پایان بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در این بازه زمانی، با رصد و پایش روزانه هیچگونه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری، طیور روستایی و سایر نقاط استان گزارش نشده‌ است.

شانقی تصریح کرد: در سال جاری و در راستای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، 4800 مورد بازدید و پایش در تالاب‌ها، مرغداری‌های صنعتی و سنتی، پرنده فروشی‌ها و کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین در این بازدیدها 1500 مورد نمونه برداری نیز برای مقابله با بیماری انجام گرفته که بر اساس گزارشات موجود به جز تالاب میقان در بقیه نقاط استان موردی از بیماری مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 میلیون و 455 هزار قطعه طیور در استان مرکزی علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ایمن سازی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز