خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست کاشان مطرح کرد؛

نهادی مانع ساخت و پیشروی احداث پروژه شرکت سرب در کاشان نشده/پلمپ ۸ واحد متخلف در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۳۸

رئیس حفاظت محیط زیست کاشان گفت: با وجود اعلام مخالفت این مجموعه به دستگاه های ذیربط کاشان، ولی همچنان هیچ نهادی مانع ساخت و پیشروی احداث پروژه شرکت سرب در کاشان نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، الهیار دولتخواه اظهار داشت: تامین گاز مورد نیاز صنایع تولیدی در کاشان و با هدف کاهش مصرف سوخت مازوت و انجام معاینه فنی برای خودرو های شخصی می تواند روزهای آلوده شهرستان را کم کند. 

وی تصریح کرد: وارونگی هوا در ماه های سرد و یخبندان سال به دلیل سکون و انباشت آلاینده ها امری طبیعی است و سهم ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کاشان در بروز این معضل زیست محیطی بسیار زیاد است.

دولت خواه با بیان اینکه در هنگام مواجعه با این مشکل توصیه به خانه نشینی به ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی و تنفسی وجود دارد ولی این راهکاری اساسی نبوده و موقتی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان افزود: ترافیک و تردد وسایل نقلیه موتوری، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی در کاشان، رفت وآمد و آلایندگی خودرو های تک سرنشین، تاکسی های درون شهری و سرمای شهر کاشان از جمله عوامل مهم افزایش آلایندگی هوای کاشان است.

وی با بیان اینکه پایش و رصد صنایع کاشان به شکل ادواری و مستمر به ویژه در ماه های سرد سال سرعت بیشتری به خود می گیرد تاکید کرد: به منظور نظارت بر نحوه استفاده این دستگاه ها از انرژی های سالم و جلوگیری از آتش زدن پسماندهای صنعتی،  نظارت های کارشناسان محیط زیست به شکل مضاعف انجام می شود.

دولتخواه تاکید کرد: طی نه ماه گذشته بیش از ۶۰۰ پایش از صنایع و شرکت تولیدی و صنعتی صورت گرفته که از ۱۴۵ اخطار صادره و پس از عدم توجه به اخطار رفع آلودگی توسط مدیران این واحد ها، ۸ شرکت صنعتی با دستور مرجع قضایی تعطیل شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: شرایط حیاط وحش کاشان علی رغم خشکسالی سال های اخیر و کاهش گیاهان، بر اساس سرشماری جدید از نظر افزایش تعداد قوچ، کل و بز بسیار مطلوب است.

وی تصریح کرد: تعداد متخلفین دستگیر شده حیات وحش کاشان، طی نه ماه اخیر ۳۹ نفر هستند و از این افراد بیش از ۱۵ اسلحه مجاز و ۹ اسلحه غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

دولتخواه آمار پایش و نظارت بر جمع آوری صحیح و امحا پس ماندهای عفونی مراکز درمانی و مطب های شهرستان کاشان را بالغ بر ۲۱۰ مورد بازدید برشمرد و خاطر نشان کرد: ۹۰ در صد از کلینیک ها و مطب های سطح شهر نسبت به بی خطر سازی پس ماندهای عفونی اهتمام دارند و از ۲۷ مورد پرونده قضایی متخلفین دو مورد به دستور دادستان تعطیل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در ادامه ضمن مخالفت دوباره با راه اندازی شرکت تولید سرب در کاشان گفت: موضع سازمان های بالادستی در حوزه زیست محیطی نیز هماهنگ با کاشان است.

دولتخواه با بیان اینکه یکی از عوامل مهم احداث شرکت سرب در کاشان نزدیکی به استان قم است افزود: در این استان شرکت های متعدد تولید سرب فعال و برخی از سرمایه گذاران علاقمند به احداث اصنایع تولید سرب نزدیک قم هستند.

وی افزود: این صنایع اجازه فعالیت تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری استان تهران را ندارند، درحالیکه فاصله آنها تا استان قم حدود ۱۲ کیلومتر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان تاکیدکرد: مخالفت این مجموعه به دستگاه های ذیربط کاشان اعلام شده است، ولی همچنان نهادی مانع ساخت و پیشروی احداث پروژه شرکت سرب در کاشان نشده است.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز