خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در اردبیل مطرح کرد:

ضرورت فرهنگسازی حمایت از حقوق حیوانات در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۹۱۱

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: باید فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضوان باقلاچی با بیان اینکه بر اهمیت و حساسیت فعالیت های دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان های حوزه سلامت و امنیت غذایی کاملا واقفیم افزود: بدون تردید کوچکترین غفلت در این حوزه  جامعه را ملتهب می کند.

باقلاچی که به منظور بررسی و یافتن راهکارهایی برای استفاده از ظرفیت مردمی و  تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی در راستای یک حرکت دسته جمعی برای حمایت از حقوق حیوانات سخن می گفت یادآور شد: مهمترین راهکار در این راستا فرهنگ سازی در جامعه و همفکری، هم اندیشی و هم افزایی تشکل ها و ارتباط بین بخشی با دستگاه های مرتبط است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: بسنده کردن و توجه به کمک دستگاه های دولتی به تنهایی کارساز و مشکل گشا نبوده و باید از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد بهره جست و ظرفیت و بدنه فعالین اجتماعی و مدنی را با دستگاه های دولتی مرتبط ساخت.

وی اظهار کرد: تشکل های مردم نهادی که در حوزه حمایت از حقوق حیوانات در استان فعال هستند هنوز به مرحله ثبت نرسیده و این یکی از دغدغه های حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری است؛ بنابراین وظیفه دستگاه های اجرایی تسهیل‌گری و حمایت است تا مجموعه های مردم نهاد را هرچه بیشتر در این زمینه تشویق و ترغیب کنند.

بهلول تکلوی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی از مزرعه تا سر سفره غذایی ارائه کرد و گفت: یکی از این حوزه های فعالیت در زمینه  بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان تبیین می شود که گاهی در قالب بیماری های نوپدید و باز پدید در جامعه ظاهر شده و به صورت بحران جدی مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بروز می کند.

وی در ادامه به چالش جدی کشتار غیر مجاز دام در برخی از مناطق استان اشاره کرد و بر ضرورت  آگاهی دهی و فرهنگ سازی به مردم در راستای جلوگیری از این معضل اجتماعی که تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روانی  زیادی در جامعه دارد تاکید کرد.

این مسئول خواستار ورود جدی حوزه فرهنگی و اجتماعی  استانداری  به منظور هم افزایی و همکاری تنگاتنگ با دامپزشکی در حل این مشکل اجتماعی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز