خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد خبر داد؛

تخصیص نقدی مرحله اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به یزد/تکمیل فاز دوم راه آهن یزد- اقلید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۱۰۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: اولین بخش از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان یزد برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی و عمرانی استان به ‌صورت نقدی تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدمجتبی حسینی پور در نشست خبری تشریح وضعیت مرحله اول اعتبارات تخصیص یافته به مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد اظهار داشت: سفر ریاست جمهوری به استان یزد شامل مصوباتی بود که با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده پس از سفر، اولین بخش از منابع مورد نیاز برای ادامه و تکمیل پروژه‌های زیرساختی و عمرانی استان نزدیک به 500 میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه تخصیص این اعتبار با توجه به نقدی بودن آن اهمیت بسیاری دارد تا در روند حرکت پروژ‌ه‌های عمرانی استان شتاب بیشتری ایجاد شود افزود: این سازمان نحوه تخصیص و هزینه‌کرد این منابع را به دقت رصد می‌کند تا به موقع و برای پروژه‌های مصوب هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه این تخصیص به صورت نقدی برای منابع آب، نظم و امنیت عمومی، حمل و نقل، توسعه خدمات شهری و روستایی و عشایری، رسانه، فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی را هم در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه از نهادهای حمایتی هم برای این سفر تامین مالی داریم ادامه داد: همچنین مشارکت برخی از شرکت های معدنی را داریم که در راستای مسئولیت های اجتماعی انجام می شود.

تخصیص 8 میلیارد برای تکمیل طرح های عشایری

وی با اشاره به اینکه 8 میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عشایری داریم اضافه کرد: تکمیل طرح های ورزشی از جمله استخرهای شنا، سالن دو میدانی و ... در مرحله نخست بیش از 48 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

حسینی پور با اشاره به لزوم تکمیل ساختمان پلیس فتای یزد و مکان نامناسب آن عنوان کرد: مصوبه ای در این زمینه و برای پاسگاه های مناطق مختلف استان همچنین تکمیل ساختمان های نهادهای انضباطی استان مجموعا 18 میلیارد تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: برای راه آهن یزد اقلید هم 250 میلیارد تومان تخصیص یافته که انتظار داریم در فصل بهار سال جدید به بهره برداری نهایی برسد و با تکمیل علائم و برخی ایستگاه ها، شاهد راه اندازی عملیاتی این طرح باشیم که بر حلقه گردشگری استان نیز موثر است.

حسینی پور در تشریح جزئیات این پروژه و تخصیص چندباره اعتبارات و بهره برداری در دولت قبل گقت: برای فاز اول حدود 500 میلیارد برآورد اولیه بود که به بهره برداری برسد اما برای شروع طرح که با فاصله بود 1200 میلیارد تومان تزریق شد و اجرای طرح با سرعت خوبی پیش رفت.

وی اظهار داشت: برای فاز دوم که فاز نهایی است و تمامی ایستگاه ها هم تکمیل می شود و می توانیم قطارهای بای و مسافر بری را در مسیر داشته باشیم در سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم اعتبار تخصیص یافت تا تجهیزات ایمنی، رادیویی، پوشش اینترنتی و تلفنی در تمام مسیر به همراه ایستگاه ها احداث شود.

مجید دهقانی زاده؛ معاون توسعه و برنامه ریزی این دستگاه هم با بیان اینکه هنوز لیست پروژه ها به صورت نهایی به استان ابلاغ نشده است اظهار داشت: لیست مصوبات باید از سوی معاون اول رئیس جمهور به استان ابلاغ شود و آنچه که در اختیار داریم ممکن است دچار تغییر و تحولاتی شود که بر اساس آخرین پیش نویس است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای این موضوع تشکیل شده تا مصوبات را داشته باشیم افزود: در استان بررسی این مصوبات در دستور کار بود و در مدت چند روز با همه دستگاه ها جلساتی برگزار شد تا بر اساس دستور کار سفر رئیس جمهور و ارزیابی ها به خروجی برسیم.

دهقانی زاده با بیان اینکه اولویت کار پروژه های ملی بوده و هماهنگی در سطح وزارتخانه ها نیز انجام شده تصریح کرد: پیش نویس حاصل از جلسات به تایید سازمان برنامه ریزی کشور رسیده و سپس در نهاد ریاست جمهوری با تشکیل جلسه ای، ارزیابی لازم صورت گرفت و در نهایت قبل از سفر پیش نویس مصوبات مورد تایید قرار گرفت و در پایان سفر نیز بر اساس گزارش وزرا و نمایندگان تعدادی پروژه به آن اضاف شد.

وی بیان داشت: در مجموع 177 طرح و مصوبه برای استان مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت که نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای این طرح ها پیشنهاد و تایید شد که طی 2 سال عملیاتی شود.

دهقانی زاده اضافه کرد: بیش از 38 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی برای پروژه های سفر دیده شده و انتظار می رود که تخصیص های مراحل اول که ابلاغ شده شاهد عملیاتی شدن آن طی 2 سال پیش رو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز