خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی اولین کارخانه داروسازی دامپزشکی در اردبیل تا چند ماه دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۷۸

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از افتتاح و راه اندازی اولین کارخانه دارو سازی دامپزشکی تا چند ماه آینده در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی در جریان بازدید از این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر 89 مرکز درمانی دامپزشکی، 44 مرکز مایه کوبی، 91 داروخانه دامپزشکی، 5 باب آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و 11 باب شرکت های پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مشغول فعالیت و  خدمات رسانی به دامداران، دامپروران و روستائیان هستند  افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک به یک هزار و 100 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش این مراکز امکانات بیشتری در جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی فراهم آمده و سطح ایمنی در واحدهای مختلف دامی روز به روز افزایش می یابد اذعان کرد: کارخانه داروسازی دامپزشکی در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع و زیر بنایی به مساحت یک هزار و 500 مترمربع در حال احداث است که شامل بخش های مختلف آزمایشگاه بخش میکروبی، شیمیایی، بیو شیمیایی و مولکولی می باشد. سایت تولید این کارخانه داروسازی کاملا منطبق بر جی ام پی و  سایت آزمایشگاه های آن منطبق بر جی ال پی است.

گفتنی است این کارخانه با ظرفیت اشتغال 70 نفر امکان تولید 150 قلم انواع داروهای دامپزشکی در اشکال مختلف مایع، شربت، پودر، قرص، پماد و تزریقی دامپزشکی را دارد که می تواند با توسعه تولیدات خود ظرفیت اشتغال به 150 نفر ارتقاء یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز