خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور انجام شد:

تعمیر اساسی راکتور آیزوماکس پالایشگاه شازند در ماشین سازی اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۰۷

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: یکی از 3 راکتور آیزوماکس واحد هیدروکراکینگ شرکت پالایشگاه نفت امام خمینی شازند برای نخستین بار در کشور، در شرکت مادر تخصصی ماشین سازی اراک تعمیر اساسی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر صفری افزود: این راکتور به ‌دلیل شکسته شدن یکی از پخش‌کننده‌های گاز سرد هیدروژن و ایجاد 4 ترک در بخش حساس نازل ورودی، از سرویس خارج شده بود که توسط مهندسان و تکنسین‌های شرکت ماشین سازی اراک تعمیر شد.

وی ادامه داد: با توجه به دما و فشار بالای کاری و حضور عوامل خطرناک مانند گاز هیدروژن، سولفید هیدروژن، همواره این راکتورها به عنوان یکی از حساس‌ترین تجهیزات پالایشگاه به ‌شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار داشت: بر همین اساس و پس از بروز مشکل در یکی از 3 راکتور پالایشگاه امام خمینی شازند، برای تعمیر این تجهیز حساس، مکاتباتی با شرکت های خارجی به عمل آمد که بر اساس روش پیشنهادی شرکت‌های خارجی باید یونیت مذکور تعطیل و راکتور از محل خارج شده و به کارگاه ساخت منتقل می‌گردید که این روش موجب تحمیل هزینه‌های سنگین برای پالایشگاه می‌شد.

صفری تصریح کرد: با اعلام آمادگی ماشین سازی اراک به‌ عنوان تنها شرکت صاحب صلاحیت داخلی برای اجرای این پروژه مهم و حساس، با تکیه بر تجارب علمی و عملی کارشناسان فنی و اجرایی خود و با اعتماد کارفرما، برای اولین بار در کشور ، تمامی روش‌ها و اسناد فنی بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا تدوین و پس از اخذ تایید فنی کارفرما با رعایت بالاترین الزامات فنی و مهندسی و ایمنی بدون تعطیلی یونیت و بدون خارج کردن راکتور از محل و در سخت ترین شرایط، تعمیرات با بالاترین کیفیت انجام شد.

وی بیان داشت: پس از تایید سلامت تجهیز با تست هایNDT  و هیدرو استاتیک، راکتور وارد فاز بهره برداری شد، همچنین برای اولین بار در کشور عملیات ذوب ریزی و ساخت قطعاتی از پروژه همانند فلنج و تست بلوک های این راکتور با آلیاژ و الزامات خاص در ماشین سازی اراک انجام شد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک تأکید کرد: این اقدام کم‌نظیر، سندی بر تکیه و توجه به توانمندی‌های علمی و فنی و تجارب ارزنده شرکت‌های داخلی به ویژه ماشین سازی اراک، می‌تواند بسیاری از نیازهای فنی و صنعتی کشور را در بهترین زمان و بالاترین کیفیت و بهینه ترین قیمت برآورده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز