خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنای سمنان از نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش دامغان؛

معلمانی که به راحتی تهدید به اخراج می‌شوند/3 ماه است هیچ حقوقی دریافت نکردیم / حیدرهایی: صحبت های همکارانم درست است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۱۶۳

نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش دامغان از عدم پرداخت کامل حق بیمه ماهیانه و پرداخت نشدن 3 ماهه حقوق شان گلایه کردند و خواستار تغییر وضعیت موجود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، با شیوع کرونا نقش آموزش و معلمان برای خانواده‌هایی که دانش آموز ابتدایی داشتند بیشتر از گذشته آشکار شد؛ به ویژه که در برخی از ایام سال با توجه به شرایط کرونایی، آموزش صرفا از طریق مجازی انجام می گرفت. در این میان مشکلات معلمان  خرید خدمات آموزش و پرورش بیشتر  دچار مشکل هستند. از یک طرف وضعیت استخدامی شان معلوم نیست  و ازطرف دیگر بخاطر دستمزد پایین دچار مشکلات مالی بسیار هستند.

به گفته این معلمان، آنها نه تنها از حداقل حقوق و امکانات رفاهی برخوردار هستند که با وضعیت فعلی اقتصاد و تورم موجود در جامعه کمتر از 3 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می کنند

با پرداخت حق بیمه 23 روزه حق هر گونه استخدام از ما سلب می شود

یک معلم دامغانی می گوید: تا به حال دلمان به پرداخت حق بیمه کامل خوش بود که آن هم  امسال دیوان محاسبات حق بیمه ها را از 30 روز کامل به 23 روز کاهش داد.

این معلم  با تاکید بر اینکه با پرداخت حق بیمه 23 روزه حق هر گونه استخدامی از ما سلب می‌شود، اظهار کرد: حتی به پیمانکار پیشنهاد دادیم که مبلغی از همین حقوق ناچیزمان کسر کنید و حق بیمه را کامل پرداخت کنید که قبول نکرد.

نماینده دامغان وقت ملاقات به ما نداد

از سوی دیگر نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش دامغان معتقدند  تا به حال نتوانسته‌اند  به منظور حل و در میان گذاشتن مشکلاتشان با نماینده دامغان از وی وقت ملاقات بگیرند به طوری که  علیزاده نماینده دامغان در حاشیه یکی از جلسات گفت «دعا کنید فرزند یکی از مسئولان آموزش وپرورش مانند شما شود تا درکتان کنند».

یکی دیگر از فرهنگیان دامغانی تصریح کرد : اگر نیروهای خوب و شایسته ای برای آموزش و پرورش نبودیم چرا اجازه دادند کلاس های درس را پر کنیم و امر تعلیم و تربیت را به ما سپردند؟ چرا نباید با آرامش خاطر در کلاس حاضر شویم؟

آنها ضمن بیان اینکه به راحتی تهدید به اخراج می شویم، اضافه کردند: کلا 22 نفر نیروی خرید خدمات آموزش و پرورش در دامغان وجود دارد که 7 نفر شامل طرح ایثارگری شدند و تمهیدات استخدام آنها فراهم شده است.

آموزگاران دامغانی یادآور شدند: آیا باید کلاس درس تعطیل شود و معلمان تجمع صنفی برگزار کنند تا صدای شان شنیده شود؟ پس از 8 سال تجربه کلاس داری و آموزش آیا باید به راحتی تهدید به اخراج شویم؟

نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش دامغان گفتند: ساعت کاری ما بیش از ساعت کاری معلمان استخدامی آموزش و پرورش است؛ هر چند با توجه به شیوع کرونا و ترکیب آموزش حضوری و مجازی بیشتر اوقات شبانه روز مشغول آموزش هستیم.

یک چهارم حقوق‌مان صرف کرایه رفت و برگشت به مدرسه می شود

تعدادی از آنها بیان کردند: ماهیانه بیش از 700 هزار تومان هزینه رفت و برگشت‌مان به مدرسه می شود؛ جدای از آن هزینه های اینترنت و آموزش مجازی نیز به این مبلغ اضافه می شود و دریافتی مان کمتر از 2 میلیون تومان طی یک ماه می شود.

آموزگاران دامغانی با تاکید بر اینکه حدود 3 ماهی است که هیچ حقوقی دریافت نکردیم، تصریح کردند: قبلا قرارداد معین بودیم اما امسال قرارداد حق التدریس با ما بستند.

مشکل نیروهای خرید خدمت در حال حل شدن است

سید میثم حیدرهایی رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان هم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان بیان کرد: صحبت های نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش صحبت های درستی است.

وی یادآور شد: از یک ماهه گذشته و قبل از آن پیگیر مشکلات این نیروها بودیم اما چون طبق نظر استان مقرر شده بود که طرف قرارداد در کل استان یک نفر باشد با شخصی به نام «ل» قرارداد منعقد شد.

حیدرهایی گفت: عمده ترین مشکل این نیروها بحث پرداخت حق بیمه آنها است که در برخی از استان‌ها با توافق معلمان و پیمانکاران از مبلغ دستمزدشان کسر کردند و حق بیمه را کامل پرداخت می کنند.

وی افزود: چالش‌های پیش روی آموزگاران خرید خدمات دامغان به مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز منعکس شده است و مدیرکل نیز ضمن قبول این مشکلات سعی در حل کردن آنها دارد و حل این موضوع به استان بر می گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش دامغان با کمبود نیرو مواجه است و مشکل مورد نظر در حال حل شدن است.

حیدرهایی ادامه داد: صرفا نظارت آموزشی این نیروها بر عهده ما است و باقی موارد قرارداد در تعهد پیمانکار است.

وی افزود: در گذشته کدها غیردولتی بود و به موسسات غیردولتی تعلق می گرفت اما اخیرا کدها دولتی شده و گزینش و کارهای علمی را اداره آموزش و پرورش انجام می دهد.

گزارش: محمود بانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز