خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات برفگیر استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۶۶

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به وزش بادهای جنوبی در ارتفاعات برفگیر استان احتمالا رخداد بهمن دور از انتظار نیست.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت جوی استان اردبیل عنوان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد تا اوایل هفته آتی جوی پایدار همراه با هوای سرد زمستانی در غالب مناطق استان تداوم خواهد یافت؛ بر این اساس آسمان تا امروز (۷ دی) غالباً صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می شود.

وی افزود: از فردا (چهارشنبه ۸ دی) جریانات مرطوب خزری تقویت شده و با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، در پاره ای از اوقات شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از نظر دمایی نیز تغییرات دمای روزانه در غالب مناطق استان قابل توجه نخواهد بود، اما در مناطق مرکزی و جنوبی استان شب های زمستانی سرد توام با یخبندان همچنان ادامه خواهد داشت.

محمدی گفت: در طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد جنوبی (متوسط تا گاهی تند) خواهیم بود که در جاده ها و گردنه های برفگیر و کوهستانی استان می تواند موجب کولاک برف و رانش برف به سطح جاده شده و ضمن کاهش دید افقی، باعث لغزندگی سطح جاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به وزش بادهای جنوبی در ارتفاعات برفگیر استان احتمالاً رخداد بهمن نیز دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز