خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در صورت جهش کشنده‌تر از کرونا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۳۵۷

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در صورت جهش ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به نوع مشترک بیماری بین انسان و دام، این بیماری می تواند بسیار مهلک و کشنده تر از بیماری کرونا باشد.

بهلول تکلوی در حاشیه جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در صورت جهش ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به نوع مشترک بیماری بین انسان و دام، این بیماری می تواند بسیار مهلک و کشنده تر از بیماری کرونا باشد که در حال حاضر با اپیدمی آن در جامعه مواجه هستیم.

وی خواستار برگزاری جلسات منظم ستاد استانی با هدف آماده باش صد در صدی برای مقابله با این بیماری، تشکیل ستاد شهرستانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در راستای بالا بردن ضریب حساسیت در نقاط مختلف استان و هم افزایی و همکاری بین بخشی دستگاه ها در جمع آوری زنده فروشی مرغ در برخی از شهرستانهای مرزی استان شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نمونه هایی از بروز این بیماری حدود دو ماه پیش در طیور روستایی و بومی قره آغاج و ملالار شهرستان انگوت مشاهده شد که با تشخیص به موقع در آزمایشگاه پی سی آر دامپزشکی که اوایل سال در استان راه اندازی شد با واکنش سریع و اقدام به موقع عملیات معدوم سازی و بهداشتی انجام شد و  توانستیم بیماری را در نطفه خفه کرده و از گسترش آن به سایر واحدهای اپید میولوژیک جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز