خبرگزاری کار ایران

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کمین استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۸۳۸

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزء 5 استان پرخطر کشور از نظر شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

به گزارش ایلنا، بهلول تکلوی در سومین جلسه ستاد استانی بیماری  آنفلوانزای فوق خاد پرندگان، از احتمال شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

 وی با اشاره به تایید کانون اعلام شده قبلی در طیور بومی یکی از روستاهای شهرستان گرمی و نیز موقعیت جغرافیایی منطقه و داشتن نزدیک به 300 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و قرار گرفتن در کریدور پرندگان مهاجر و زمستان گذرانی این پرندگان در تالاب ها و دریاچه ها گفت:  استان اردبیل جزء  5  استان  پر خطر و های ریسک کشور از نظر شیوع احتمالی این بیماری است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: چرخش ویروس عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط پرندگان مهاجر به عنوان ناقلان مکانیکی خاموش در منطقه نگرانی ها از شیوع این بیماری را افزایش داده، بنابراین باید کاملا هوشیارانه وارد مقابله با این ویروس شد و از هرگونه سهل انگاری، اهمال و عادی انگاری که موجب طغیان بیماری و تهدید صنعت طیور می شود اجتناب کرد.

این مسئول با یادآوری اینکه آرامش فعلی صنعت طیور استان نتیجه اقدامات  و تلاش های شبانه روزی دامپزشکی است، خواستار هم افزایی و همکاری بین بخشی دستگاه های متولی و مرتبط حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه و تصمیم گیران ارشد استان در جهت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با هدف صیانت از سرمایه های ملی در بخش صنعت طیور و جلوگیری از بروز بحران شد.

تکلوی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان با ساماندهی اکیپ های بیماری یاب و تیم های  واکنش سریع در حال آماده باش کامل بوده  و در حال حاضر  با رصد و پایش شبانه روزی انجام شده هیچ گزارشی مبنی بر بروز این بیماری در استان نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز