خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد؛

فسخ اراضی راکد با جدیت پیگیری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۷۹۶

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه بر اساس قانون ،فسخ اراضی راکد متقاضیانی که در مهلت قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نکرده اند با جدیت پیگیری می شود، گفت:با توجه به محدودیت اراضی در این شهرک صنعتی اراضی راکد فسخ و به افرادی که توان لازم برای راه اندازی واحد تولیدی دارند واگذار می شود.

به گزارش ایلنا احد فتوحی در بازدیدی که به همراه استاندار فارس و معاونان از شهرک صنعتی بزرگ شیراز داشت، گفت: این شهرک صنعتی که از  بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس توجه ویژه به شهرک صنعتی بزرگ شیراز و ضرورت رفع مشکلات آن را اقدامی موثر در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی در کلان شهر شیراز دانست و گفت: این مهم با همکاری ، تعامل و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود 70درصد  از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، افزود: بیش از 4هزارو 600قرارداد در شهرک صنعتی شیراز منعقد و 2300واحد تولیدی -صنعتی -صنفی و کارگاهی در این شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند  که  این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با  تخصیص اعتبارات استانی و ملی  برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها ، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.

فتوحی بابیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 30هزار نفر اشتغال مستقیم  توسط واحد های صنعتی این شهرک صنعتی ایجاد شده  و برای چند برابر این نفرات نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادشده است.

مدیر عامل شرکت  شهرک های صنعتی با بیان  اینکه بخش زیادی از اراضی 1300هکتاری این شهرک صنعتی در فازهای مختلف  به سرمایه‌گذاران واگذارشده است گفت:با اخذ مجوز از محیط زیست بزودی واگذاری اراضی در فاز ششم شهرک صنعتی به مساحت 50هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود:تاکنون برای اجرای زیرساخت ها در این فاز جدید 30میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل زیرساخت ها 100میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

 فتوحی، تأمین پایدار آب موردنیاز واحد‌های صنعتی را از مهمترین ضرورت های این شهرک صنعتی بیان کرد و گفت:در این زمینه علاوه بر طرح های تامین آب از طریق چاه های موجود،انشعاب آب شرب از خط انتقال آب سد درودزن  به میزان  ،20لیتر بر ثانیه نیز از آبفای استان خریداری شده است که در آینده  به شبکه داخلی  آب شهرک صنعتی متصل خواهد.

وی همچنین با بیان اینکه به‌رغم محدودیت های اعتباری  و از محل منابع داخلی این شرکت هم اکنون 20طرح تکمیل زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اعتبار 40میلیارد تومان درحال اجرا است، گفت:سایر طرح های عمرانی نیز براساس برنامه زمان بندی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: پایش مستمر قراردادها و بررسی وضعیت واحد های موجود همچنان تداوم دارد و در این زمینه از ابتدای امسال بیش از 820واحد تولیدی پایش شده اند.

فتوحی همچنین با اشاره به وجود مرکز فنی و حرفه ای در شهرک صنعتی شیراز از حمایت این شرکت برای ارائه آموزش های فی و مهارتی به واحد های صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی نیز هزینه این دوره ها را تامین می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز