خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف ۳۵ هکتار از بستر رودخانه‌های مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۰۸

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: امسال بیش از ۳۵ هکتار از اراضی بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های زیرپوشش این اداره در شهرستانهای مشهد، چناران، گلبهار، فریمان و طرقبه شاندیز بازگشایی و رفع تصرف شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد برزویی افزود: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از بستر و حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از تعدی به این اراضی و همچنین پیشگیری از خسارات جانی و مالی هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۸۰ پرونده تخلفات مرتبط با تجاوز و تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده زیرپوشش مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: همچنین افزون بر ۴۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده زیرپوشش این اداره در شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز و فریمان مسدود شده است.

وی افزود: این اقدام توسط همکاران، گروههای گشت و بازرسی، اجرائیات و با همکاری نیروی انتظامی و اخذ دستور قضایی انجام شده است.

برزویی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۵ حلقه چاه غیرمجاز عمیق تا عمق ۱۵۰ متر و بقیه نیمه عمیق بوده‌اند که در مجموع موجب جلوگیری از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از ۱۴ میلیون مترمکعب آب شده است.

وی گفت: در این مدت ۱۳ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده زیرپوشش شناسایی و توقیف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز