خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعتبار مورد نیاز سه پروژه فرهنگی همدان تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۶۸۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل سه پروژه فرهنگی همدان شامل موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار فرهنگی تامین و پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا ازهمدان، محمدمهدی اسماعیلی امروز در جریان بازدید از روند اجرای پروژه های فرهنگی، هنری شهر همدان که با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان برگزار شد، افزود: پروژه تالار مرکزی شهر همدان را می توان با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل کرد.

وی اظهار داشت: چنانچه این طرح هشت تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد می توان اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل آن را تامین و تزریق کرد.

وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح ها را می توان از محل جدول ۱۸ تامین کرد که البته باید روند اجرای کار تسریع شود. 

اسماعیلی افزود: تپه مصلای شهر همدان به علت وجود کتابخانه، تالار مرکزی، موزه هنرهای معاصر و مصلای نماز جمعه می تواند به یک مجموعه بزرگ و ویژه فرهنگی تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح جمعه در جریان سفر به همدان از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه «موزه هنرهای معاصر» استان بازدید و از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع و تکمیل این پروژه خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی  به همراه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار و حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از پروژه های در حال احداث موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ شهر همدان(مرکز همایشها) بازدید و برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی این دو طرح اثرگذار فرهنگی دستوراتی صادر کرد.

موزه هنرهای معاصر همدان  با پیگیری جدی مسئولان بعد از ۶ سال وقفه، سال گذشته دوباره شروع به کار کرد و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجراست.

این پروژه در مجاورت تپه مصلای شهر در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع آغاز شد و شامل بخش های مختلفی از جمله امور هنری، واحد اداری، کتابخانه، واحد سمعی و بصری، خدمات نمایشگاهی، گنجینه و آرشیو آثار هنری، دبیرخانه دایمی نمایشگاه و فروشگاه کتاب است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز