خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خبرداد:

کشت بذر بادام کوهی و نهال سنجد در پارک آبخیز گردو اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۵۳۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بذر بادام کوهی و نهال سنجد با هدف حفاظت از منابع آب و خاک در سطح 5 هکتار از پارک آبخیز گردو شهرستان اراک کشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی در حاشیه پویش مردمی بذرکاری در پارک آبخیز گردو در اراک، افزود: این پویش مردمی به منظور تقویت پوشش گیاهی منطقه، حفاظت بهینه از آب و خاک و ایجاد فضای سبز در این منطقه انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: پویش مردمی بذرکاری در پارک آبخیز گردو اراک با همکاری شهروندان، گروه‌های کوهنوردی و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و همچنین همکاران این اداره در شهرستان اراک برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: پویش مردمی بذرکاری در پارک آبخیز گردو اراک، با شعار ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال در این پارک برگزار شده است.

محمدی تصریح کرد: وسعت حوزه آبخیز پارک گردو در شهرستان اراک 1413 هکتار است و این پارک نخستین پارک آبخیز و قطب گردشگری استان مرکزی محسوب می شود.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز