خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی 2 هزار خانوار زنجانی از تسهیلات 100 میلیون تومانی بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۱۸

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، با بیان اینکه بیش از دو هزار خانوار از تسهیلات 100 میلیون تومانی برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سال جاری بهره‌مند شدند ، گفت: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی، گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری  بیش از دو هزار خانوار از تسهیلات  100 میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بهره مند شدند.

خواجه ای ادامه  داد:  از مجموع 4230 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی از محل اعتبارت سال 1400، 2 هزار فقره تسهیلات یعنی معادل 47 درصد در بانک ها انعقاد قرارداد شده است.

وی تاکید کرد:  با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی با کارمزد 5درصد تاسقف100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی  گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

خواجه‌ای تصریح کرد: در سطح استان زنجان، 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز 51 هزار واحد مسکونی روستایی برابر با 55 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است که با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش می یابد.

وی گفت: زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود به طوری که در این زمینه از متوسط  کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز