خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صمت استان خبرداد؛

فعالیت بیش از 4000 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی/از راه اندازی268 واحد صنعتی جدید در هفت ماهه امسال در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۳۶

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری استان بالغ بر 4170 واحد صنعتی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، غلامعلی راستی در جمع خبرنگاران،  با اشاره به سرمایه گذاری 2752 میلیارد تومانی در حوزه صنعت استان، از راه اندازی268 واحد صنعتی جدید در هفت ماهه امسال در استان خبر داد و افزود: با راه اندازی این میزان واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از 4000 نفر در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت در سال جاری، ۱۳۰ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از 2200 نفری در استان راه اندازی شده و با توجه به این آمار، رشد تقریبی 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داریم.

وی گفت: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ایجادی در گروه صنعتی محصولات غذایی وآشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، مواد و محصولات شیمیایی، محصولات لاستیک، پلاستیک و ساخت ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

راستی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین واحدهای صنعتی ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده است.

                                        بیش از 4000 واحد صنعتی در استان فعالیت دارند

وی ادامه داد: تعداد واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری استان بالغ بر 4170 واحد صنعتی است.

وی افزود: فعالیت این میزان واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۴.۶۴۳ میلیارد تومان، اشتغال بیش از ۱۲۷ هزار نفر را موجب شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: توزیع هرستان‌ها و واحدهای فعال نشان می‌دهد که بیشترین واحدهای فعال در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب است.

 وی تصریح کرد:  بیشتر واحدهای  فعال استان در گروه‌های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش، ساخت مواد و محصولات شیمیایی،  محصولات لاستیک و پلاستیک، سایر محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز