خبرگزاری کار ایران

با توسعه فرودگاه کرمانشاه :

هواپیماهای پهن پیکر در کرمانشاه به پرواز در می آیند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۱۴۸

استاندار کرمانشاه در بازدید از طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه گفت ، می توانیم شاهد حضور هواپیماهای پهن پیکر در این فرودگاه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، استاندار کرمانشاه از طرح بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک پروژه عظیم یاد کرد که بعد از ۲۵ سال انجام شده و گفت: اجرای این طرح به هیچ عنوان نباید خللی در پروازهای فرودگاه ایجاد کند.

هوشنگ بازوند،  در حاشیه بازدید از طرح بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه، از این فرودگاه به عنوان بزرگترین فرودگاه غرب کشور یاد کرد که به چهار استان دیگر شامل ایلام، کردستان، لرستان و حتی همدان ارائه خدمات دارد.

وی از بهسازی و توسعه فرودگاه کرمانشاه به عنوان پروژه ای عظیم یاد کرد و افزود: از سال ۱۳۷۵ تاکنون باند فرودگاه کرمانشاه بهسازی نشده بود و پیش از آن نیز فقط عملیات روکش باند را داشتیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر و بر اساس مذاکراتی که با شرکت فرودگاه‌های کشور داشتیم مقرر شد هم یک باند اضافه در فرودگاه کرمانشاه احداث شود و هم بهسازی باند قدیمی صورت بگیرد.

بازوند عنوان کرد: اکنون باند اضطراری احداث شده و بازسازی باند قدیمی نیز در قطعه‌ای به طول حدود ۶۰۰ متر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بهسازی باند قدیمی فرودگاه در عرض حدود ۶۰ متر به علاوه دو شانه ۷.۵ متری انجام می‌شود، تاکید کرد: این بازسازی بر اساس استانداردهای روز صورت می‌گیرد تا تمامی  هواپیماهای پهن پیکر هم بتوانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند.

بازوند اضافه کرد: البته در گذشته هم امکان استفاده برای انواع هواپیماهای بزرگ وجود داشت که مثال آن را در ایام زلزله دیدیم.

وی گفت: تاکید داریم در جریان بهسازی باند، به هیچ عنوان نباید باند به طور کامل تعطیل شود، بلکه باید مشاور کار را بگونه‌ای طراحی کند که خللی در پروازها ایجاد نشود.

بازوند گفت: به علاوه باید از مصالح مناسب و با کیفیت استفاده شود تا در سالیان آتی شاهد بروز مشکل در باند نباشیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، در این مدت از ظرفیت باند اضطراری نیز حتی برای هواپیماهای بزرگ استفاده خواهد شد.

بازوند تنها مشکل کنونی را لزوم عقب نشینی هوانیروز برای اجرای طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه اعلام کرد و یادآور شد: در قالب تفاهم‌نامه ای با هوانیروز مقرر شد به صورت موقت مقداری عقب نشینی صورت بگیرد که البته ما مخالف موقت بودن این عقب نشینی هستیم و باید دائمی باشد، زیرا کار چندان دشواری هم نیست و در حد عقب بردن خاکریز و سیم خاردار است و تاسیسات خاصی در این محدوده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز