خبرگزاری کار ایران

کارت واکسن شرط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۷۶

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی سفر با ناوگان مسافری از اول آذرماه سالجاری تنها افرادی می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی مسافری استفاده نمایند ‌که کارت واکسن همراه داشته باشند یا تست کرونا آنها منفی باشد.

 به گزارش ایلنا ایوب کرد اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر ستاد مرکزی مقابله با کرونا، افراد واکسینه نشده محدودیت‌های بیشتری برای استفاده از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر خواهند داشت بطوری که امکان استفاده از ناوگان ندارند مگر تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعته داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارت واکسیناسیون مسافران حمل و نقل جاده‌ای که در حال حاضر به صورت بازرسی حضوری بررسی می‌شود از اول آذر ماه جاری با استعلام سیستمی نیز قابل کنترل خواهد بود، گفت: از مردم خواهشمندیم هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کووید ۱۹ اقدام کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچون گذشته ضدعفونی و گندزدایی ناوگان و پایانه های مسافری، ارائه بسته های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از ماسک در حین سفر ضروری است و در این زمینه نظارت ها با قوت ادامه دارد.

کرد با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: افزایش ظرفیت پذیرش مسافر یکی از تغییراتی است که از اول آذرماه در سفرهای برون شهری (اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه پلاک عمومی) انجام خواهد شد بطوری که در ناوگان اتوبوسی با شرط داشتن تهویه مناسب ظرفیت تا ۸۰ درصد قابل افزایش است و در صورتی که واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد این ظرفیت به ۱۰۰ درصد هم می رسد.

کرد اظهار داشت: از شهروندان درخواست می شود هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز