خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی گناباد خبر داد؛

تولید بیش از ۱۰۰ هزار گونه های نهال بیابانی در نهالستان روستای قوژد گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۸۹

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از تولید بیش از ۱۰۰ هزار گونه های نهال بیابانی سالانه در نهالستان روستای قوژد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نخعی در این خصوص گفت: این مجموعه ۲۲ هکتار از اراضی روستای قوژد بخش مرکزی شهرستان گناباد را به خود اختصاص داده که بخش نهالستان آن به مساحت ۴ هکتار جزو اولین ایستگاه های تثبیت شن در کشور است و به دلیل وجود ۴ کانون بحرانی فرسایش بادی در گناباد در سال ۱۳۴۶ احداث شد.

وی ادامه داد: این نهالستان با هدف تولید نهال بیابانی و جنگلی، اجرای طرح های بیابان زدایی و مشارکتی ، ایجاد فضای سبز، گردشگری و اهداف آموزشی ترویجی احداث شده است؛ در این نهالستان بالغ بر ۶۵۰ گونه درختی جنگلی از نوع کاج، عرعر، سرو و توت وجود دارد.

وی افزود: بخش پارک جنگلی قوژد گناباد نیز با وسعت ۱۸ هکتار با هدف توسعه سرانه فضای سبز شهرستان، گردشگری ، بیابانزدایی و تثبیت شن های روان در سال ۱۳۷۴ در مجاورت نهالستان قوژد  احداث شد که وجود حدود ۱۰۰۰ گونه درختی جنگلی(کاج، سرو، زیتون تلخ) و مثمر(توت)، پارک کودک، زمین ورزشی، سکو و سایر امکانات تفریحی و گردشگری فرصت بی بدیلی برای گردشگران در منطقه رقم زده است.

نخعی اظهارکرد: این مجموعه قابلیت تولید سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نهال ریشه لخت و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نهال گلدانی با بکارگیری ابزار و ماشین آلات نوین جهت کاشت بذور و مراقبت نهال و انتقال نهال ها از خزانه به عرصه های بیابانی را دارد و سالانه بخش قابل توجهی از نیاز نهال بیابانی شهرستان های استان و سایر استان های بیابانی کشور را مرتفع می سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز