خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز :

فرایند انتصابات در شـهردارى با استعلام از نهادهاى امنیتى و نظارتى است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۹۱

شهردار شیراز در واکنــش به برخى انتقادات نســبت به انتصابات انجام شده در مجموعه شهردارى شــیراز گفت: فرآیند انتصابات با اخذ اســتعلام از دســتگاه هاى ناظر و امنیتى همراه اســت و با دقت خاصى دنبال مى شــود اما بالاخره هر انتصابى حرف و حدیث هایى هم دارد.

به گزارش ایلنا احســان اصنافــى در نشســت هم اندیشــى با اصحاب رســانه با اشاره به اینکه شفافیت یکى از اصول مد نظر مدیریت شــهرى اســت، ابراز کرد: به عنوان نمونه شــفافیت این اســت که وضع املاک گم شده شهردارى مشخص باشــد اما اینگونه نیست و در این دوره شفافیت را در عمل دنبال خواهیم کرد و این صرفا یک شعار نیست.

اصنافى با اشــاره به اینکه شفاف سازى به عنوان یک اصل در دســتور کار قــرار دارد در رابطه با جایگاه رسانه نیز گفت: رسانه زبان گویاى بین شهردارى، شورا و مردم در یک مسیر دو طرفه است که به عنوان بازوى توانمند شورا و شــهردارى باید انتقال دهنده مطالبات مردم به شهردارى و مردم باشد.

شهردار شــیراز گفت: تازمانى که تاریک خانه ها در شــهردارى داریم نمى توان شــفافیت داشت و در برخى از بخش ها اگر عبارت تاریکخانه را بکار ببریم کم نگفته ایم و نحوه بایگانى اسناد در برخى از بخش هاى شهردارى شوک برانگیز است.

وى خاطرنشــان کرد که کانال ارتباطى رسانه ها به صورت مســتقیم با شخص شهردار مکاتبات ارسالى خواهد بود که تحت نظر یک تیم کارشناســى مباحث و نکات اعلام شده با دقت مورد بررسى قرار می گیرد.  

شــهردار شــیراز با اشــاره به برگزارى جلســات متعدد پیرامون بررسى موانع صدور پروانه الکترونیکى در ابتداى شــروع فعالیتش گفت: تــلاش مى کنیم تا فرآیندها را در این بخش هوشمندسازى و کوتاه کنیم تا زمان مراجعه مردم و مهندسان ناظر نیز کاهش یابد.

وى تاکیــد کــرد کــه در عیــن حــال در انتصاب ها ملاک ما توانمندى فرد و پاســخ اســتعلام مثبت نهادهاى امنیتى و نظارتى است.

وجود معارض در کمربندى شیراز

شــهردار شــیراز همچنین در خصــوص تعیین تکلیف کمربندى شــیراز، با اشاره به چند نکته عنوان کرد: در ابتدا کمربندى شــیراز معــارض دارد و هنوز حقــوق مالکانه برخــى املاک در این محــور پرداخت نشــده اســت.

اصنافى تصریح کرد: در صــورت انتقال کمربندى از مســکن و شهرســازى به شــهردارى باید پاســخگوى مطالبات این معارضین باشیم و در صورتى که این محور جزء محدوده شهرى باشد باید با قوانینى از جمله ممنوعیت عبور کامیون، سرعت 60 کیلومترى اعمال شود که به دلیل نبود مسیر جایگزین امکان آن را نداریم.

اصنافى افزود: تا زمانى که کمربندى شمال شرق شــیراز افتتاح نشــود، نمى توان از کمربندى فعلى به صورت معبر شهرى استفاده کرد.

وى بــا بیان اینکه در خصــوص تغییر کاربرى در حریــم کمربندى در شــرایط فعلى مســیر کمربندى نیازمند مســیر کندرو است، ابراز کرد: در این خصوص بایــد فریاد بزنیــم تغییر کاربــرى در حریم کمربندى نباید انجام شــود چراکه با تغییر نام کمربندى شــیراز مشکلات آن مرتفع نمى شود.

شــهردار شــیراز در رابطه با لزوم طراحى و نصب المان هاى فرهنگى و مذهبى در حرم ســوم اهل بیت عنوان کرد: این موضوع از موارد در دســتور اســت که در بودجه ســال آینده این مجموعه دیده و کار اجرایى مى شود.

اصنافى همچنین در خصوص ایجاد طرح هاى جاذب و گردشــگرى بر رودخانه خشک نیز گفت: در بحث این رودخانه با دوگانگى مالکیت رو به رو هستیم و در جلســه اخیر شــرکت آب منطقــه اى فارس از ما اجــاره کنارگذرهــا را میخواهد، بنابرایــن در این فضا با چــه رویکردى مى تــوان براى ایــن رودخانه طرح بگذاریم.

تدوین سند چشم انداز شوراى ششم

در ادامــه مهدى طاهرى، رئیس شــوراى شــهر شــیراز با تاکید براینکه باید شــرایطى فراهم شود که ارتباطات بیشتر شــود و روابط عمومى شورا باید فعال تر از این باشد، تصریح کرد: جنس نگاه رســانه انتقادى اســت و بــا این حال انتقاد چارچوبى دارد که ســره را از ناســره تشــخیص مى دهــد.

وى یکى از مهم ترین راهــکار این حوزه را شــفاف ســازى به معناى واقعى کلمه دانست و افزود: نکته مهمى که اســت اینکه شــورا مى خواهد به کجا بــرود و در 1400 کارى شــروع و در 1404 زمانى که بایــد تحویل دهد باید هدف و شــعار شــوراى ششــم مشخص باشد.

طاهرى تصریح کرد که سند چشم انداز شــوراى ششم و رویکردهاى آن به تصویب رسیده و به فرماندارى ارسال شده است و در صورت تایید به قانون تبدیل و منتشــر مى شود.

به گفته وى 72 بند در این افق چشم انداز دیده شــده که در حوزه هاى مختلفى ترسیم شده اســت.

همچنین سلطانى، سخنگوى شورا ششم نیز گفت: در حوزه نظارت مجموعه رسانه بسیار کمک کننده اســت و در جهت مطالبه گرى مى توان حرکت کرد. وى یادآور شــد که در ارتباط دو ســویه آمادگى کامل داریم تا با انتقاد منصفانه با حضور اصحاب رسانه حرکت کنیم.

در انتصابات شـهردارى جناحى رفتار نشده است

همچنیــن نصیــرى قرقانــى، رئیس کمیســیون هوشــمند سازى شوراى شهر شــیراز با اشاره به اینکه اصلى ترین مشــکلات راهــکار آن هوشمندســازى و الکترونیک کردن شــهردارى اســت، ابراز کرد: در این راستا تلاش ویژه اى داریم و راهکارهاى هوشمندسازى مصوب شده و امید است سرعت آن بیشتر شود.

وى بــا بیان اینکه تا کنون روند هوشمندســازى کند بوده است ، خاطرنشــان کرد: مجموعه شهردارى باید قدرت تصمیم گیرى در این حوزه را افزایش دهند تا بروکراسى و مشکلات ادارى کمتر شود.

نصیرى همچنین پیرامون انتصابات شــهردارى گفت: تاکنون خارج از شهردارى انتصابى نداشته ایم و در این خصوص جناحى رفتار نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز