خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

کشف بیش از یک تن چوب تاغ 50 ساله در دامغان / مازندران مقصد حمل

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۰۴

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کشف یک تن و ۵۳۰ کیلو گرم چوب تاغ از یک دستگاه خودروی نیسان نیمه شب گذشته در جنوب شهرستان دامغان گفت: این میزان چوب تاغ کشف شده شامل ۵۰ اصله درختچه تاغ با قدمت بیش از ۵۰ سال بود .

به گزارش ایلنا از سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی اظهار کرد : چوب تاغ کشف شده در منطقه سرکویر حوالی چاه پلنگ در جنوب شهرستان دامغان بود که با تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو نیسان با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه صلح آباد خودرو متوقف و یک نفر متهم دستگیر شد که بر اساس اظهارات متهم، وی قصد حمل محموله به استان مازندران را داشته است .

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۳ فقره چوب تاغ در مجموع به میزان ۲ تن و ۷۳۰ کیلوگرم کشف و ضبط شد که در این راستا ۷ نفر متهم دستگیر که متهمان مبادرت به قطع ۱۳۸ اصله درختچه تاغ کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: گونه گیاهی تاغ کویری در برابر کم آبی مقاوم است و با هزینه فراوان کاشت و نگهداری می شود و وجود این گونه گیاهی نقش بسزایی در حفظ روستاهای مناطق کویری در برابر حمله شن های روان دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز