خبرگزاری کار ایران

موفقیت کارگردان شیرازی در جشنواره فیلم کوتاهِ مدرسه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۳۸

فیلم کوتاه رنگآبی با دومین حضور خود در هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاهِ مدرسه موفق به نامزدی در دو بخش «بهترین فیلمنامه» و «جایزه ویژه هیئت داوران» شد که در نهایت جایزه ویژه هیئت داوران را در بخش تخصصی فیلم داستانی به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، لعیا رحیمی کارگردان جوان شیرازی بعد از این موفقیت گفت: خیلی خوشحالم که با شروع فعالیت در حرفه فیلمسازی موفق به کسب ۳ جایزه برای ۲ فیلم «سیرچه» و «رنگآبی» شدم؛ قطعا هر فیلمسازی هنگام شروع آزمون خطاهایی می کند تا روند تولید و چگونگی به تصویر کشیدن افکارش را یاد بگیرد، اما من بسیار خوشحالم از اینکه با گروهی شروع کردم که بدون بی راهه و حاشیه رفتن، چشم اندازی روشن از هنر و فیلمسازی به من دادند و این قطعا تاثیر زیادی در موفقیت های من داشته و در آینده خواهد داشت.

رحیمی درباره شکل گیری ایده این اثر چنین افزود: روزی ایده ای برای مسئله کم آبی و سوء مصرف آب به ذهنم رسید، آن را با اعضای گروه مطرح کردم و عزم ساختنش را کردم.

این کارگردان جوان شیرازی درباره نقشِ آموزش و پرورش در خلاقیت دانش آموزان اظهار داشت: بی شک همه چیز از مدرسه آغاز می شود؛ اما متاسفانه فرهنگسازی در مقوله هنر که باید از سطح مدارس و کودکی آغاز شود دچار چالش های جدی است.

مسیحا رحیمی تهیه کننده فیلم «رنگآبی» و مدیر گروه هشگین کمان هم گفت: در وهله ی اول این موفقیت رو باید به کارگردان لعیارحیمی، تهیه کننده مشترک آقای اسماعیل پرویزی و محمدناصریراد و اعضای فعال گروه هشگین کمان تبریک گفته و در ادامه امید دارم این دست جوایز انگیزه ای برای ادامه فعالیت به اعضای گروهمان باشد.

رحیمی یادآور شد: چندین سال است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستم؛ اما تنها تجربه ای که کسب کردم شناخت افراد نالایق و کاسب کار در این حرفه بوده است. این افراد نه خودشان موفق می شوند و نه اجازه موفقیت به افرادی می‌دهند که با تمام وجود وقت و انرژی برای کار میگذارند. متأسفانه حتی توانایی تشخیص مستعد بودن یا نبودن امثالِ من را هم ندارند.

وی بیان داشت: از این رو مدتی هست تمام تلاشم را در این راه گذاشته ام که افرادی چون لعیا رحیمی و دیگر دوستان در حوزه فیلمسازی، بازیگری و ... بتوانند صرفا تمرکزشان را روی برنامه هایشان بگذارند نه اینکه درگیر تلاش های بی مورد و حواشی این کار شوند.گرچه خیلی از دوستان می آیند و می روند اما چند نفری در این گروه هستند که در زمان خود شکوفا می شوند.

گفتنی است این فیلم در گذشته با اولین حضور خود در جشنواره فیلم کوتاه آسمان هم جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده بود.

دیگر عوامل این فیلم عبارت اند از: بازیگران: النا نیازی و ساناز دهقانی، صداپیشه: هستی کرمی، تهیه کنندگان: مسیحارحیمی و اسماعیل پرویزی، مشاور پروژه، تدوین و صداگذاری: محمدناصریراد، تصویربردار: اسماعیل پرویزی، نورپرداز: مهدی فلامرزی، صدابردار: زهرا ستاری، منشی صحنه: ملیناسیرت بخش، برنامه ریز: علیرضاشهسواری فرد، بازیگردان: نیلوفر تقوی فر، مدیرصحنه: حسن ابراهیمی نژاد، مدیرتولید: محمد زارع ، جانشین تهیه: زین العابدین یزدانیان، جلوه های گرافیکی: محمد رازدار، عکاس: نگین نبی زاده، گریم: باران وفادار، روابط عمومی: ابوالقاسم قاسمی، طراح پوستر: هستی کرمی، مجری طرح: موسسه هنر آفرینان فردای پارس - گروه هشگینکمان با مدیریت مسیحارحیمی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز