خبرگزاری کار ایران

اولین مرکز همکار یونسکو کشور در مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۱۷۱

نشست خبری آیین افتتاحیه اولین مرکز همکار یونسکو در وزارت بهداشت ایران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید غیور مبرهن معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری آیین افتتاحیه مرکز یونسکو گفت: گرفتن مصوبه مرکز بین المللی یونسکو از پاریس حدود ۳ تا ۴ سال زمان برد. بعد از گرفتن مصوبه از پاریس مصوبه به دست وزیر اسبق بهداشت فرستاده شد تا آن را امضا و تایید کند؛ این پروسه حدود ۸ سال زمان برد تا بلاخره از سمت دولت ایران و یونسکو پاریس به تایید و امضا رسید.

وی افزود: ما برای اجرای بخشی از فعالیت‌ها در اولین مرکز یونسکو در ایران آماده هستیم که این فعالیت‌ها عمدتا در حوزه تغذیه انسانی و بهداشت و سلامت است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ما برای دریافت مصوبه در سال ۲۰۱۳ به یونسکو پاریس درخواست دادیم؛ گرفتن مصوبه افتتاح مرکز یونسکو به دست کشور ما نشانه از اقتدار و توانمندی ما در حوزه‌های مختلف علمی است چرا که ما رقیبان زیادی در زمینه دریافت مصوبه داشتیم.

غیور بیان کرد: افتتاح این مرکز بیشتر با هدف فعالیت‌های بالینی بوده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد پل ارتباطی بین این دو مرکز یونسکو است.

وی با بیان پروژه‌های پیش رو تصریح کرد: ما قرار است برنامه‌های بیشتری را با مرکز بهداشت جهانی رقم بزنیم که از جمله آن‌ها دانشگاه بدون دخانیات و شهربدون دخانیات است که بتوانیم در کنار مرکز یونسکو آورده‌های دیگری نیز داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این نشست از پروژه‌های دیگری همچون گسترش سه پژوهشکده مهم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

افتتاحیه اولین مرکز همکار یونسکو در کشور چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در مشهد با حضور کارشناسان مرکز بهداشت جهانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز