خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر خبر داد:

کاهش وابستگی شهرداری یزد به وام و منابع استقراضی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۴۴۳

سخنگوی شورای شهر یزد از کاهش وابستگی شهرداری به وام و منابع استقراضی و فروش اموال در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر یزد که با محوریت اعلام گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ درآمد و هزینه‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: از جمله نقاط مثبت این گزارش کاهش قابل توجه وابستگی به وام و فروش املاک در سال ۱۴۰۰ بود که نظر به رویکرد شورای ششم از فروش اموال خودداری و بخش عمده تسهیلات وصول نگردید.

وی به یکی از نکات منفی این گزارش نیز اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال در بخش عمران به میزان تخصیص اعتبار، در پروژه‌ها هزینه نشده و یا اگر هزینه شده اسناد آن به شهرداری ارسال نشده است که از شهردار درخواست تسریع در پروژه‌های عمرانی داریم.

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: درآمدهای این دوره شهرداری ناشی از عوارض عمومی، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، کمک اعطایی دولت و سازمان های دولتی، اعانات و کمک‌های اهدایی و دارائی‌ها، ماده ۱۰۱ قانون شهرداری، فروش اموال غیرمنقول، فروش اموال منقول و اسقاط به میزان شش هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال بوده است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در بخش عملکرد هزینه‌ها طی شش ماهه نخست امسال، جبران خدمات کارکنان، استفاده از کالاها و خدمات، هزینه‌های تامین مالی و دارایی، کمک بلاعوض، رفاه اجتماعی، ساختمان، ماشین آلات، زمین و سایر دارایی‌ها به میزان پنج هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به آمار مطرح شده در بررسی گزارش عملکرد درآمدها و هزینه‌های شهرداری یزد در شش ماهه نخست امسال، خاطرنشان کرد:کل درآمدهای شهرداری یزد در شش ماهه اول سال جاری معادل شش هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به میزان هزینه‌ها یک هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال بیشتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: صورت کامل درآمد هزینه از سوی شهرداری برای عموم‌ منتشر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز