خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان مطرح کرد؛

دامغان و شاهرود به رنگ قرمز کرونایی بازگشت / برای حفظ سلامت ‌مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۴۲

استاندار سمنان گفت: بر اساس رنگ بندی کرونایی جدید اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز هستند که باید دستورالعمل های متناسب با آن اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی افزود: بر اساس رنگ بندی کرونایی جدید اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز هستند که باید دستورالعمل های متناسب با آن اجرایی شود.

وی ادامه داد: لازم است تا دستورالعمل ها، پروتکل های بهداشتی و فعالیت اصناف و گروه های شغلی در شهرستان های شاهرود و دامغان با توجه به قرار گیری این دو شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی به صورت جدی اجرایی شود.

هاشمی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش و صنوف دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در خصوص وضعیت قرمز ملاک عمل است.

استاندار سمنان گفت: در استان برای حفظ سلامت ‌مردم با هیچ شخصی تعارف نداریم و در مرحله اول در خصوص عدم رعایت دستورالعمل ها تذکر خواهیم داد و در صورت استمرار و بی توجهی برخورد لازم صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: در ادامه راه مدیریت مقابله با کرونا ضروری است تا از پتانسیل بسیج، بهورزان، دهیاران و روحانیت نیز در حوزه روستاهای شهرستان شاهرود و دامغان برای آگاهی بخشی و مدیریت بحث شیوع کرونا بهره ببریم.

هاشمی بیان کرد: شهرستان های با وضعیت رنگ بندی آبی، زرد و نارنجی در استان باید نسبت به حفظ وضعیت فعلی و تلاش برای بهبود شرایط و کاهش شیوع بیماری و قرار گرفتن در وضعیت های بهتر را در دستور کار قرار دهند و اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار سمنان اظهار کرد: اصناف و سازمان صمت استان نیز وظیفه نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف را برعهده دارند که لازم است نسبت به این مهم  و بازرسی های سرزده به صورت شبانه روزی اهتمام داشته باشند.

وی افزود: شهرداری ها همچنان در بحث فضاسازی شهری در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه مقابله با کرونا ورود جدی نداشته و عملکرد قابل قبولی ندارند که لازم است در این مهم ورود کرده و اقدامات جدی را با نصب بنر در اسرع وقت به انجام رسانند.

هاشمی گفت: لازم است کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بحث هشدار باش را به صورت جدی به منظور جلوگیری از ساده انگاری در بین مردم به انجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز