خبرگزاری کار ایران

با اجرای طرح کوچ صورت گرفت؛

کاهش سه درصدی چاقی دانش آموزان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۴۶۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال گذشته با اجرای بسته تحولی طرح کوچ موفق به کاهش ۳ درصدی چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در استان شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری در مراسم افتتاحیه پروژه سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی گفت: آموزش و پرورش مسئولیت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  قزوین ادامه داد: در نظام تعلیم و تربیت که بر طبق سند تحول بنیادن بنا گذاشته شده است، تربیت ساحت زیستی و بدنی به اندازه تربیت ساحت علمی و فناورانه مهم و دارای اهمیت است، مهارت آموزی باید در مدارس نهادینه شود.

عنوان کرد: باید با شیوه‌ها و روش‌های مختلف قدرت مهارت‌های دانش آموزان را در حوزه‌های متنوع ارتقا دهیم و شرایط لازم  را در این زمینه فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نداشتن مداخله به هنگام مانع کسب موفقیت خواهد شد افزود: خوشبختانه رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین در مدارس با ترویج و تغییر سبک زندگی سلامت محور امروز با گذشته تغییرات مثبت بسیاری کرده است.

اصغری با بیان اینکه باید نسبت به مسائل تعلیم و تربیت رویکردهای عمیق‌تر و اندیشمندانه‌تر اتخاد کنیم، گفت: در شعار سال تحصیلی۱۴۰۱_۱۴۰۰ به موضوعات مهم همانند تربیت تمام ساحتی با رویکردی نواندیشانه، مدیران و معلمانی جهادی و اولیایی مشارکت پذیر تاکید کرده‌ایم و با پیاده سازی این کلید واژه‌ها در محیط تعلیم و تربیت خواهیم توانست به اتفاقات و رخدادهای ارزشمندی دست پیدا کنیم.  

وی بدست آوردن پیامدهای موثر و موفق را مستلزم داشتن استراتژی عملیاتی دانست و افزود: برای تغییر زندگی آینده دانش آموزان باید با تمام توان در مدارس برای افزایش سطح نگرش و دانش خانواده‌ها و دانش آموزان تلاش شود که حاصل و نتایج این اقدامات منجر به تغییر در رفتار دانش آموزان گردد.

اصغری با اشاره به اینکه شهدا، ایثارگران و رزمندگان باعث اعتبار، عظمت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند و مایه افتخار نظام و انقلاب هستند، اظهار کرد: باید در مدارس از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان اسوه جهاد و مقاومت یاد کنیم و آشنا کردن دانش آموزان نسبت به مکتب سرداردلها ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز