خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه فرهنگی تشکیلات خانه کارگر فارس مطرح شد:

اقدامات فرهنگی باعث افزایش مطالبه‌گری جامعه کارگری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۵۲۷

جلسه کارگروه فرهنگی تشکیلات خانه کارگر فارس با حضور رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، دبیر خانه کارگر فارس، و اعضا کارگروه در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این جلسه آغاز و استارت کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس را اقدامی درست و به جا بر شمرد و گفت: قطعا آهنگ مشخص و برنامه مدون می تواند اهداف کارگروه را در زمان مشخص به مسیر مناسب و درست هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه معتقدم  کارگروه فرهنگی باید در مرحله نخست تکلیف و برنامه را مشخص کند گفت: اگرچه اقدامات فرهنگی و تولید محتوا از اهداف شکل گیری این کارگروه است بنابراین محتوای تولید شده باید در مرحله بعد در اختیار افراد و کل جامعه کار و کارگر استان و کشور قرار گیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با بیان اینکه ریشه انشقاق در جامعه به نبود کار فرهنگی باز می گردد، افزود: قطعا اقدامات فرهنگی باعث می شود تا مطالبه گری جامعه کارگری افزایش یابد.

صادقی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه علمی کاربردی و آموزش های کوتاه مدت خانه کارگر از نکات و اقدامات مناسب فرهنگی خانه کارگر در سال های گذشته به شمار می رود افزود: اما اقدامات ریشه ای فعالیت های فرهنگی باعث می شود تا خلا های موجود این بخش رفع شود.

دفاع از حقوق کارگران سرلوحه تمام فعالان کارگری باشد

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس هم در ادامه با اشاره اهداف راه اندازی کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس گفت: ترویج فعالیت های خانه کارگر فارس به جامعه کارگری در حوزه های مختلف آموزش، درمان و توانمند سازی کارگران از اهداف مهم ایجاد این کارگروه است.

علی راستگو در ادامه با بیان اینکه تعامل با کارخانجات، رسانه ها، انجمن ها و صنوف از دیگر اهداف شکل گیری کارگروه فرهنگی خانه کارگر به شمار می رود افزود: تاکنون کارگروه فرهنگی حدود 8 جلسه جهت بررسی و فعالیت های این کارگروه تشکیل داده اند.

رئیس کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس با بیان این ارتباط با کارخانجات و واحدهای تولیدی با هدف آشنایی کارگران و کارفرما از دیگر اهداف ایجاد کارگروه فرهنگی خانه کارگر است، ادامه داد: در حاضر دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر می تواند در حوزه آموزش به تمام آحاد جامعه و زیر مجموعه ها ظرفیت مناسبی است برای ادامه تحصیل در تمام مراکز است.

راستگو گفت: دفاع و مطالبه از حق و حقوق کارگران یک موضوع مهمی است که تمام فعالان کارگر باید در سر لوحه کار و فعالیت خود قرار دهند.

پویا ترابی دبیر کارگروه فرهنگی تشکیلات خانه کارگر فارس با بیان اینکه مغفول ماندن ظرفیت های خانه کارگر از اهداف راه اندازی این کارگروه بود گفت: در کنار هم قرار دادن ظرفیت های افرادی که در خانه کارگر در کنار یکدیگر باعث شد تا استارت آغاز فعالیت کارگروه فرهنگی را به صورت جدی آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشجویان و نخبه ها در این کارگروه نوید روزهای خوبی را برای آینده جامعه کارگری فارس در پیش دارد افزود: بسط دادن کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس از برنامه های مهم این کارگروه به شمار می رود.

محمدرضا طاهری رئیس کمیته کارفرمایی و کارگری کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس با بیان اینکه وجود افراد با انگیزه در این کارگروه از نقاط عطف این مجموعه به شمار می رود گفت: توسعه و پیشبرد اهداف مجموعه کارگری در میان تمام اقشار جامعه از نقاط عطف راه انداری کارگروه فرهنگی است.

مرادی رئیس کمیته اتحادیه و اصناف کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه جوانگرایی و حضور جوانان با انگیزه از نقاط مثبت کارگروه فرهنگی است گفت: اگرچه اعضا و فعالان کارگری استان فارس از وجود افراد مسن و در خانه کارگر گله مند بودند اما ایجاد کارگروه فرهنگی یکی از اقدامات مثبت در حوزه جوانگرایی خانه کارگر فارس به شمار می رود.

وی با بیان اینکه جهت فعالیت های گسترده کارگروه فرهنگی نیازمند یک مکان ناسب هستیم افزود: قطعا حمایت دبیر کل خانه کارگر از این کارگروه می تواند اتفاقات مناسبی را در تمام حوزه ها رقم بزند.

غزالی دبیر کمیته بانوان گفت: به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان کارگر فارس می تواند سبب توانمندی بانوان قشر کارگر و بازنشسته شود.

هوشمند رئیس کمیته کارآفرینان و مدیران کارگروه فرهنگی خانه کارگر فارس با بیان اینکه حضور دانشجویان در این کارگروه باعث شده تا بتوانیم حضور جامعه کارگری را در جامعه دانشجویی پر رنگ کنیم افزود: ایجاد ارتباط جامعه کارگری و دانشجویان از نقاط مغفول مانده ای است که باید آن را تقویت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز