خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی:

نیمی از مخازن ذخیره آب سدهای استان مرکزی خالی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۹۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: نیمی از ظرفیت مخازن ذخیره آب سد کمال صالح شازند و سد الغدیر ساوه در استان مرکزی خالی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت‌اله آمره ای افزود: مخزن ذخیره آب سد کمال صالح شازند گنجایش 96 میلیون مترمکعب را دارد، اما اکنون تنها 51 میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده و معادل 50 درصد ظرفیت آن است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ذخیره مخزن آب سد کمال صالح شازند به نصف رسیده است، 1100 لیتر برثانیه آب برای مصرف آشامیدنی مردم  اراک از آن خارج می‌شود و نبود منبع تغذیه این سد در بازه زمانی کوتاهی مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار داشت: مخزن ذخیره آب سدالغدیر ساوه نیز گنجایش 276 میلیون مترمکعب را دارد، اما اکنون تنها 110 میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده و معادل 40 درصد ظرفیت آن است.

آمره ای تصریح کرد: خشکسالی شدید و نبود بارش مناسب در پاییز سال جاری باعث شده که از 20 مهرماه دریچه‌های سد الغدیر ساوه بسته شود و تا اطلاع ثانوی حقابه مصارف کشاورزی به دلیل موقعیت بحرانی ذخایر آبی این سد قطع شده است.

وی بیان داشت: تصمیم بر آن است که با مدیریت بهینه ذخایر موجود آبی سد الغدیر ساوه، این منابع تا بهبود اوضاع تنها برای مصارف آشامیدنی مردم شهر ساوه اختصاص یابد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز