خبرگزاری کار ایران

خاطره گویی استاندار سایق آذربایجان شرقی در مراسم تودیع اش/ بارها خودم را نفرین کردم که چرا هموطنانم به این روز افتاده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۳۳

محمدرضا پورمحمدی در معارفه استاندار جدید آذربایجان‌شرقی گفت: استانداران زیر مجموعه وزارت کشورند اما وقتی رئیس‌جمهور حکم استاندار را می‌دهد جایگاه او را بالا می‌برد و دستگاه‌ها را با وی هماهنگ‌تر می‌کند. خوشبختانه آقای رئیسی چنین رویه‌ای پیش گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پور محمدی در آیین تودیع خود اظهار داشت: آرزو بر پیران عیب نیست و کاش اختیارات استانداران را افزایش دهند و روزی برسد که همچون رئیس‌جمهور که کابینه‌اش را شکل می‌دهد، استاندار هم بتواند مدیران کل خودش را انتخاب کند.‌

وی افزود:استاندار اینجا کارپرداز است. رئیس‌جمهور در اردبیل گفتند چرا راه‌آهن اردبیل دو دهه طول کشید؟ اینجا هم راه‌آهن تبریز چنین وضعیتی داشت.‌ اطاله‌ی پروژه‌ها به‌نفع مشاور و ناظر است و تنها فردی که از آن نفع نمی‌برد استاندار است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری را از ۱۰.۴ درصد به ۷.۴ درصد رساندیم و در شبستر این نرخ بیکاری ۴ درصد است. ‌این هم تقصیر دانشگاه است که فقط مدرک داده بطوریکه فوق‌لیسانس‌ها و دارنده مدارک دکترا بیکارند.

پورمحمدی ابراز داشت:اخیرا ۴ سد افتتاح کردم و برخی‌ها با پیشرفت ۹۷ درصدی معطل مانده‌اند. مثل همیشه آمدند ۱۷۰ میلیارد قول تخصیص بودجه دادند و ۲۰ میلیارد به‌زور گرفتیم.‌ برای همین سدها تکمیل نشده است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت با پیمانکار راه‌آهن تبریز قرارداد بسته بود و برای ۵ هزار نقطه جوش روزانه با یک دستگاه ۲۰ جوش می‌زدند. اگر من اختیار داشتم از گوش او می‌گرفتم و از استان بیرون می‌کردم.

پورمحمدی در پایان اظهار داشت: ساعت ۲۰:۳۰ شب از استانداری به خانه بر می‌گشتم و پیرمردی را دیدم که عاجزانه به تیر چراغ برق تکیه کرده است. فکر کردم مریض است اما وقتی پرسیدم گفت شرمنده اهل منزلم و نمی‌توانم خانه بروم. به  آن پیرمرد کمکی کردم و  او نیز دعاکنان رفت اما   به‌ خودم  بارها نفرین  فرستادم که چه استانداری هستم که هموطنانم به این روز افتاده‌اند! مگر یکی دوتاست که حمایت‌شان کنم؟ فقر بیداد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز