خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

صادرات روزانه ۱۰۰۰ تن انواع میوه از میدان میوه و تره بار ارومیه به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۰۳

نماینده اتحادیه صنف بارفروشان میدان تره بار ارومیه گفت:روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن انواع میوه از طریق میدان میوه و تره بار ارومیه به خارج از کشور صادر شده است.

یحیی آرنگ پور در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد  ارومیه وابسته به درآمد محصولات  کشاورزی است گفت: بنا بر دستور اتحادیه و در جهت رفاه حال کشاورزان ارومیه از تیر ماه امسال میدان میوه و تره بار ارومیه به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

آرنگ پور عمده میوه های تابستانی  صادر شده از میدان میوه و تره بار را گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل بیان کرد و گفت: هم اکنون نیز با توجه به فصل برداشت انگور و سیب این دو میوه نیز در سبد صادراتی میوه و تره بار این شهر قرار گرفته است.

وی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، افغانستان و پاکستان عمده خریداران محصولات کشاورزی ارومیه بوده و همچنین کشورهای روسیه، ارمنستان، یونان، بلژیک و ایتالیا نیز مقصد صادرات محصولات تولیدی کشاورزان ارومیه است‌.

نماینده اتحادیه صنف بارفروشان میدان تره بار ارومیه با بیان اینکه تاکنون روزانه بیش از یک هزار تن انواع میوه تولیدی باغداران  ارومیه از طریق میدان میوه و تره بار ارومیه به خارج از کشور صادر شده است گفت: همچنین روزانه حدود ۵۰۰ تن انواع میوه نیز  به صورت تازه خوری به بازارهای داخلی عرضه شده است.

آونگ پور با اشاره به اینکه هدف میدان میوه و تره بار ارومیه حمایت از کشاورزان و کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان است گفت: کشاورزان در تمامی ساعات شبانه روز می توانند با مراجعه به میدان میوه و تره بار این شهر محصولات تولیدی خود را بدون واسطه و با قیمت مناسب بفروش برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز