خبرگزاری کار ایران

معاون راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛

گردش مالی ۷ هزار میلیارد تومانی در زنجان با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۷۶۸

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از راه و شهرسازی زنجان، سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این استان ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر شهر زنجان، هزار و ۴۱ نفر برای شهر ابهر و ۴ هزار و ۴۷۰ نفر برای سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

 شاهین فر، تعداد تایید نفرات نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان را ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در استان ۱۴ هزار و ۶۴ نفر تایید نهایی شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان واریزی‌های استان به اجرای این طرح را ۱۲ هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریزی داشتند.

شاهین فر با بیان اینکه تخصیص پروژه برای همه واریزی‌ها انجام شده است، تاکید کرد: زمین برای ۱۰۰ درصد پروژه‌ها در طرح اقدام ملی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با برخی از ادارات استان داشتیم، افزود: این ارگان‌ها زمین لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را اعلام نکردند و شرط تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی این بود که خود ادارات باید زمین داشته باشند و گرنه همه جزو متقاضیان طرح اقدام ملی هستند و بودند و به صورت کلی در قرعه کشی‌های انتخاب پروژه‌ها می‌توانستند شرکت کنند و پروژه تخصیص داده می‌شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: جهاد کشاورزی، صدا سیما، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزارت کشور، کار و امور اجتماعی و صنف رانندگان ارگان‌هایی بودند که تفاهم نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشتند ولی زمین معرفی نکردند.

شاهین فر گفت: برای آموزش و پرورش تامین زمین در شهرک الهیه انجام گرفته است و نصف فرهنگیان متقاضی طرح اقدام ملی متقاضی ما بودند ولی بعداً به سامانه خود وزارت آموزش و پرورش منتقل شدند و با فرض اینکه زمین دارند انتقال انجام گرفت ولی این مهم محقق نشد و زمین معرفی نکردند.

وی با بیان اینکه برای ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد قرار داد با پیمانکاران بسته شده است، بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تجهیز کار گاه انجام گرفته و اتمام فونداسیون یا پی ساختمان ۴ هزار و ۲۵۶ واحد بوده و اتمام اسکلت و سقف هم بیش از هزار و ۵۰۰ واحد است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در اجرای این طرح در استان از شروع تا خاتمه را نزدیک ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و ابراز کرد: به ازای هر واحد به طور متوسط برای ۲.۵ نفر در سال اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

شاهین فر با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای در زمینه ساخت مسکن با نیروهای مسلح داشتیم، ادامه داد: همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرک غرب زنجان کلنگ ۱۲۶ واحد به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت، گفت: تاکنون هزار میلیارد تومان آورده مردم در این طرح بوده که ۶۰ درصد آن به اجزای سازه تبدیل شده و مابقی هم در حال برداشت است که به پروژه تزریق خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این مطلب که این استان در واریزی‌ها نسبت به جمعیت، تخصیص پروژه نسبت به جمعیت و تایید شده‌ها نسبت به جمعیت رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است، افزود: در شروع پروژه هم رتبه اول کشوری را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز