خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیشترین تغییر اقلیم در مناطقی است که بیشترین تخریب محیط زیست را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۰۸۹

یک فعال محیط زیست با بیان اینکه در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها بالگردهایی اعزام می شوند که مخصوص آتش سوزی نیستند و کارایی خاصی برای خاموش کردن آتش ندارند.گفت: میزان رطوبت در شمال کشور بسیار پایین آمده و مناطق کوهستانی و خشک، هنگام آتش سوزی گسترش و به درختان سرایت می کند.

الهه موسوی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین تاثیر زیادی  در آتش سوزی و گسترش  آن‌ دارد   اما از طرف دیگر مسئولان کشور بارها  اعلام کردند  برخی آتش سوزی‌های عمدی به عنوان های مختلف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: میزان رطوبت در شمال کشور بسیار پایین آمده و مناطق کوهستانی و خشک، هنگام آتش سوزی گسترش و به درختان سرایت می کند.

موسوی تصریح کرد: تغییر اقلیم و گرم شدن زمین در اثر تخریب محیط زیست انجام می گیرد و در مناطقی که بیشترین تخریب محیط زیست را داشتند بیشترین تغییر اقلیم را شاهد هستیم.

وی افزود: زمانی که آتش سوزی در مناطق جنگلی رخ می‌دهد کمبود امکانات زیادی داریم  اگر چه  مسئولان اقدماتی انجام می‌دهند ولی متاسفانه اقدمات انجام شده اصولی نبوده و همچنان در مواقع آتش سوزی شاهدیم برای خاموش کردن از بیل ،چنگک و..... استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: باید برای هیرکانی که اخیرا ثیت جهانی هم شده و قدیمی ترین جنگل دنیا است  و ثروت عظیم  جهانی به شمار می رود  امکانات حفاظتی مناسبی  برای حفظ آن به کار گرفته شود. در مواقع آتش‌سوزی جنگل‌ها بالگردهایی اعزام می شوند که  مخصوص آتش سوزی نیستند و کارایی خاصی برای خاموش کردن آتش  ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز