خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خبر داد؛

اجرای طرح هادی در 297 روستای استان سمنان / معرفی 13 روستای بدون بیکار

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۰۹

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در کشور از لحاظ روستاهای دارای دهیاری رتبه اول را دارا می باشد، گفت: در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان طرح هادی اجرایی شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی صمیمیان بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵،  ۷۰۳ هزار نفر جمعیت استان بوده که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است.

وی ضمن بیان اینکه 8 شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد، یادآور شد:  80 درصد روستاهای ما از پوشش اینترنت برخوردار هستند.

صمیمیان تصریح کرد: 415 آبادی و روستا در استان از تلفن همراه بهره مند هستند و ۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی برخوردارند.‌

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: ۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت  گاز طبیعی و ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی افزود: ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می کنند.

صمیمیان با اشاره به اینکه ۳۲۲ روستای استان سمنان از نعمت آب شرب روستایی برخوردار هستند، اضافه کرد: بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و ۲۵ میلیارد تومان هم برای راه روستایی استان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: استان سمنان در بحث اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی روستایی در کشور در سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان افزود: روستای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند.

صمیمیان گفت: در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) ۱۳ روستای بدون بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز