خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پوشش ۹۸ درصدی ارتباطات در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۳۴۱

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان گفت: تکمیل پوشش ارتباطی اینترنت نسل سوم وچهارم تلفن همراه در ۹۸ درصد روستاهای گلستان انجام شده است.

محمد احمدی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان سالجاری حدود ۸۰ درصد روستاهای استان که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند به اینترنت پرسرعت درسترسی داشته باشند که گلستان  از برنامه جلوتر است.

وی ادامه داد: برای حمایت از طرح های توسعه ای نوپادر استان و برای ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیلات با کارمزد ۴ درصد ازمنابع صندوق و۵ درصد منابع وجوه اداره شده به متقاضیان دارای طرح کسب و کار پرداخت خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان یاداور شد: با توسعه خدمات الکترونیک در راستای ایجاد عدالت  اجتماعی  واداری گام مهمی برداشته خواهد شد وتعداد ۱۶۳ دفتر شهری و۳۶۴ دفتر روستایی به مردم ارائه خدمات می دهند و که هر دفتر بالغ بر۲۰ خدمت دستگاه های اجرائی به مردم ارائه می کند.

وی تصریح کرد: توسعه دولت الکترونیک برای مردم منافع دارد و کاهش ترافیک نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که نظام اداری کار آمد باشد بخش خصوصی تقویت خواهد شد و دستگاه های اجرایی باید اهتمام ویژه ای برای اجرای دولت الکترونیک  در حوزه های خود داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: به منظورکاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا وتوسعه خدمات الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران  تسهیلات کم بهره برای ایجاد توسعه دفاتر ict  روستایی حمایت های لازم را انجام می دهد که این طرح در قالب ایجاد و توسعه انجام می شود و مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای ایجاد و۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره  برای توسعه دفاتر ict روستایی تسهیلات پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز