خبرگزاری کار ایران

پای مرغ اردبیل به کشورهای دیگر رسید؛

صادرات یکهزار و ۸۵۹ تن پا و پنجه مرغ اردبیل به کشورهای دیگر / ترکیه واردکننده پودر گوشت از اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۲۷

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات یک هزار و 859 تن پا و پنجه مرغ طی 66 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به مقصد کشورهای ویتنام، تایلند و امارات متحده عربی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهلول تکلوی با اعلام این خبر افزود: به دلیل مرغوبیت بالا و رعایت استانداردها، شاخص ها و الزامات بهداشتی بین المللی دامپزشکی، پا و پنجه تولیدی استان در  ویتنام، تایلند و امارات متحده عربی مشتریان زیادی دارد که علاوه بر ارزآوری در رونق اقتصاد دامپروری استان نقش بسیار مهمی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل، کشور همسایه ترکیه را یکی از کشورهای وارد کننده پودر گوشت از استان اردبیل برشمرد و گفت: در شش ماهه نخست سالجاری بیش از 672 تن پودر گوشت طی 28 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی به این کشور صادرات داشته ایم.

 تکلوی ادامه داد در همین مدت نزدیک به 180 تن عسل طی 11 فقره گواهی حمل بهداشتی بین المللی دامپزشکی به کشورهای عراق، اندونزی و مالزی صادر شده است.

به گفته مدیر کل دامپزشکی استان در شش ماهه نخست سال جاری 10 تن دنبه طی یک فقره گواهی بهداشتی حمل به کشور جمهوری آذربایجان، 143تن محصولات لبنی طی 8 فقره گواهی بهداشتی به مقصد کشورهای آذربایجان و گرجستان و نیز 45هزار قطعه ماهی زنده طی 5 فقره گواهی بهداشتی حمل به مقصد کشور آذربایجان صادر شده است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز