خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کاشان مطرح کرد:

دعوت از معاون وزیر برای افتتاح طرح های نیمه تمام بود/حضور ۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در شهر کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۷۹

رئیس شورای شهر کاشان گفت: دعوت از مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور برای راه اندازی چند طرح ناقص و ناتمام در کاشان بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، علی هاشمی طاهری اظهار داشت: شهر کاشان فاقد طرح جامع تفصیلی است و بیشتر پروانه های ساختمانی بدون برنامه خاصی صادر می شود.

وی افزود: حضور ۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در شهر کاشان زنگ خطر  تهدیدات امنیتی و افزایش بزه و ناهنجاری های  اجتماعی را به صدا در آورده  است؛ این افراد بیشتر  در مناطق حاشیه شهر و با دادن  پیشنهادهای بالا و اغوا کننده به مالکان ساختمان های بعضا متروکه و قدیمی  آنها را در اختیار می گیرند.

هاشمی حضور حدود ده هزار نفر از اتباع بیگانه در یکی از مناطق شهر کاشان را شروعی برای تغییر هویت ساکنان آن دانست و تصریح کرد: با احترام به سیاست های دولت مبنی بر صدور کارت اقامت برای اتباع، خویشاوندی و قرابت های سببی و نسبی به علت ازدواج میان دختران و پسران اتباع و خانواده های کاشانی افزایش یافته است. 

وی دیدگاه شهرداری نسبت به ساخت و سازهای غیر قانونی و گسترش حاشیه نشینی شهر کاشان را مبتنی بر کسب درآمد بیشتر دانست و  خواستار تغییر این نگاه در حوزه ساخت و سازهای غیر قانونی شد.

هاشمی تاکیدکرد: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت صحیح در این مجموعه عزم قاطع و جدی جهت جلوگیری از ساخت و ساز های خارج از ضوابط شهرسازی به دلیل درآمدزایی که برای شهرداری به همراه داشته وجود ندارد. 

رئیس شورای شهر کاشان یادآور شد: اکثر احکام تخریبی صادره در کمیسیون ماده صد شهرداری متعلق به افرادی است که از توان مالی لازم جهت اخذ پروانه ساخت برخوردار نبوده و بیشتر در زمین هایی که خارج از محدوده خدمات شهرداری است اقدام به ساخت و ساز می کنند.

 هاشمی با اشاره به زیر گذر در حال ساخت شهرداری گفت: برخلاف گفته شهردار سابق کاشان که مدعی ساخت زیر گذر با اعتبار  ۷۰ میلیارد تومان شده بود، برآورد می شود برای اتمام و تکمیل این  پروژه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است.

وی با بیان اینکه برای ساخت زیر گذر  کاشان فقط ۳۰ میلیارد تومان صرف  آزادسازی و ۲۰ میلیارد تومان برای  جابه جایی تاسیسات آب، برق و گاز و تلفن هزینه شده است تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ اصله درخت قدیمی در مسیر زیر گذر قطع و خیابان مجاور  و پارک شهید حسن زاده هم تخریب شد.

وی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان پول از جیب مردم و بیت المال برای انجام طرحی هزینه شد که طبق پیش بینی ها قادر خواهد بود فقط ۲۰ درصد بار ترافیکی این بخش از شهر کاشان را مرتفع سازد.

هاشمی طاهری با اذعان به اینکه دعوت از  مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور برای حضور در کاشان و راه اندازی چند طرح ناقص و ناتمام  بوده خاطر نشان کرد: طبق نامه مکتوب معاون عمران شهرداری کاشان مجموعه استخر مروارید با بیش از ۴۷ مورد نقص اساسی از جمله گرفتگی هرزآب ها، کنده شدن کف پوش ها و عدم راه اندازی موتور خانه افتتاح شده و درهای آن یک روز پس از حضور معاون وزیر  بسته شده است.

وی با اشاره به ساخت خانه فرهنگ آفرینش در منطقه فین که در حال حاضر تمامی صندلی ها و کف پوش آن جهت اصلاح جمع شده است هم گفت: خانه فرهنگ آفرینش بدون آب، برق و گاز ، نصب شیرآلات و شوفاژ  افتتاح شد و صندلی های آن به شکلی بود که فردی توان عبور از میان آن را نداشت.

هاشمی طاهری به آسفالت و راه اندازی  بلوار فرش در انتهای بلوار صنعت به رغم مخالفت شورا اشاره کرد و افزود: مخالفت اعضای شورا به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها و امکانات لازم نظیر روشنایی علایم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری بود و برای تکمیل بلوار فرش نیازمند ۳۰ هزار متر آزاد سازی و ساخت  ۶دهنه  پل اصلی و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی جذب نیروی جدید در شهرداری کاشان را منوط به درخواست شهردار و بررسی پیشنهاد توسط اعضا شورای اسلامی دانست و اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر افراد زیادی به توصیه مدیران و بدون داشتن قابلیت های اداری و تخصص علمی واردبدنه شهرداری شده اند که از منظر کیفی در سطح پایینی قرار دارند.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان‌گفت:علیرغم اینکه ماهیانه ۳۱ میلیارد تومان صرف هزینه های جاری شهرداری و پرداخت حقوق می شود، ولی هیچ گاه شورا نتوانسته از میان شاغلان شهرداری فردی را برای مدیریت و اداره شهر انتخاب کند.

هاشمی در ارتباط با شکایت اداره راه و شهر سازی کاشان و صدور رای دادگستری مبنی بر تخلیه و تحویل زمین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان واقع در پارک آیت الله مدنی هم گفت: مقرر بوده طبق توافق میان طرفین دعوا ساختمان و زمین مذکور با خدماتی که  شهرداری برای آماده سازی در قالب ضوابط  شهرک مسکونی خاتم الانبیا انجام می دهد تهاتر شود که متاسفانه اداره راه و شهرسازی کاشان با وجود انجام این خدمات از انتقال سند این ملک به نام شهرداری امتناع و در مراجع قضایی طرح شکایت کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان اتمام پروژه کنار گذر سردار کریمی طاهری را  نیازمند حل مشکلاتی در ابتدای طرح و اطراف شرکت  گرانیت و منطقه آران و بیدگل دانست که می بایست با همکاری و تعامل میان مسئولان هر دو شهرستان مرتفع شود افزود:اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به هیچ کدام از تعهدات خود مبنی بر اتمام این محور به عنوان یک رینگ شهری عمل نکرده است.

وی میزان  بدهی شهرداری کاشان را بالغ بر ۵۴۲ میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد:این مبلغ به غیر ۲۸ میلیارد تومان حقوق معوق کارکنان و آرای ۹۹ پرونده قضایی علیه شهرداری است که بیش از ۸۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز