خبرگزاری کار ایران

واکسیناسیون محور اصلی کنترل کرونا در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۹۴۹

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: واکسیناسیون، محور اصلی کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان است که باید با جدیت هرچه تمام و با سرعت بیشتر برای گروه‌های هدف اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: متاسفانه گزارش شده واکسیناسیون در سطح استان از استقبال کمی برخوردار است در حالیکه واکسیناسیون تنها راه برون رفت از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جامعه و به تبع آن مشکلات ناشی از شیوع آن است.

وی با بیان اینکه رسانه ها موظف به اطلاع رسانی در خصوص مزایای واکسن و تشویق مردم در امر واکسیناسیون هستند؛ اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال استان ۶۲ درصد اعلام شده است و امیدواریم تا پایان هفته میزان واکسیناسیون این جمعیت به ۷۰ درصد برسد.

حبیبی ادامه داد: با پیش بینی های صورت گرفته تا پایان مهرماه کل جمعیت مورد هدف این استان واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای جاماندگان اربعین برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است؛ تصریح کرد: برای بزرگداشت روز اربعین، برنامه هایی در سطح استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرا می شود که در آنها دسته روی ممنوع است اما افراد به صورت تک نفره می‌توانند به سمت گلزار شهدا پیاده روی داشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: از ۱۵ مهر ماه به بعد، ستاد مقابله با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه را می‌دهد،  البته باید سیاست‌های اجرایی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا رعایت شود که مهمترین آن واکسیناسیون عوامل اجرایی و شهروندان است.  

وی همچنین گفت: تا پایان مهرماه باید تمامی مسابقاتی که جنبه میزبانی از سایر استان ها را دارد به تعویق افتد و درباره برگزاری این مراسم در آبان ماه تصمیم گیری شود.  

معاون استاندار قزوین همچنین اعلام کرد: اختیار و مسئولیت دورکاری پرسنل ادارات، در شرایط قرمز و نارنجی  بر عهده مدیران دستگاه ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز