خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

فعالیت‌های آموزشی در قزوین براساس سند تحول بنیادین ارزیابی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۱۵۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همه برنامه‌های آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت‌های شش گانه استوار است، شاخص‌های ارزیابی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، حسنعلی اصغری گفت: آغاز هفته دفاع مقدس یادآور حماسه شکوهمند دوران پر افتخار هشت ساله دلاورمردانی است که به وجودشان افتخار می‌کنیم و قدردان همه خانواده‌های شهدای گرانقدر هستیم و تکریم خانواده این عزیزان را وظیفه خودمان می‌دانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ما به عنوان میراث داران این تاریخ پر افتخار وظیفه داریم به درستی این اقدامات ارزشمند را با اندیشه و عقلانیت همراه با فضای معنوی به نسل آینده منتقل کنیم.

وی افزود: وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت کشور، تمدن سازی است، تمدنی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره مطرح می‌شود، ما به عنوان معلمان و مدیرانی که در راستای تحقق این مهم برای افراد جامعه گام برمی‌دارند وظیفه خودمان را بیش از آحاد جامعه  می‌دانیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه سازی برای تحقق اهداف متعالی دین اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی و تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش از طریق تبیین اهداف فردی و اجتماعی در جامعه بر اساس موازین شریعت مقدس اسلام، وظیفه ایجاد آگاهی و گرایش‌های عمیق برای انتقال ارزش‌ها و آداب اسلامی را بر عهده دارد.

اصغری گفت: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در تربیت اخلاقی، فردی اجتماعی، تولید علم و فناوری با شاخص‌هایی که مختص یک جامعه رشد یافته متعالی است، زمینه ساز  دستیابی به رفاه نسبی و قطعا زمینه لازم به منظور تشکیل تمدن ایرانی اسلامی را فراهم می‌کند.

وی تربیت سرمایه انسانی را مهمترین رکن توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و تصریح کرد: این امر با اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار سایر برنامه‌های آموزشی و تربیتی محقق خواهد شد و معلمان پرورش دهنده مهمترین سرمایه یک ملت، یعنی سرمایه انسانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: همه برنامه‌های آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت‌های شش گانه استوار است، شاخص‌های ارزیابی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با ملاک سند تحول بنیادین سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته‌های ۹ گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تشکیل شده است و باید بتوانیم با مشارکت همه افراد و ذیفعان این سند را اجرایی کنیم و آموزش و پرورش را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کنیم.

این مسئول گفت: با اجرای سند تحول بنیادین درشش ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانش‌آموزان فراهم شده و سندتحول بنیادین، را سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

اصغری افزود: اجرای راهبردهای سند تحول بنیادین با توجه تاکیدات مقام معظم رهبری، تاکیدات قانونی و همچنین نظرات کارشناسان و تحلیل گران حوزه تعلیم و تربیت رسالت اصلی ما  و مبنای فعالیت ما در آموزش و پرورش است.

وی با بیان این موضوع که آموزش و پرورش بیشترین سهم را در فرهنگ سازی جامعه دارد گفت: با توجه به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه، همواره برای ارتقای کیفیت آموزش دراستان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز