خبرگزاری کار ایران

تولید ۴۷۰ تن انواع گیاهان دارویی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۹۵

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع این استان تولید و برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵۰ هکتار از مزارع استان قزوین عمدتا در مناطق الموت به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص پیدا کرده است.

این مسئول اظهار داشت: بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان قزوین به میزان ۴۴۰ تن به گل محمدی اختصاص دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین به محصولات گیاهان دارویی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: سماق، گل گاوزبان، اسطوخودوس، آویشن و بیدمشک نیز از دیگر گیاهان دارویی مطرح زیر کشت در استان قزوین به شمار می روند.

پیله فروش ادامه داد: همچنین ۲۲۰ کیلوگرم گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران نیز از سطح ۹۱ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول برداشت می شود.

وی از قزوین به عنوان یکی از استان‌های مستعد برای توسعه کشت انواع گیاهان دارویی نام برد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و گسترش صادرات با توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته محقق می شود.

این مسئول گفت: سازمان جهاد کشاورزی قزوین آمادگی لازم را برای آموزش کشت گیاهان دارویی به متقاضیان دارا می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز