خبرگزاری کار ایران

برداشت ٢٠٠ هزار تُن ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۳۸

رئیس جهاد کشاورزی نیشابور گفت: حدود ٢٠٠ هزار تُن ذرت علوفه ای از ۴ هزار هکتار سطح زیرکشت با میانگین تولید ۵٠ تُن در هر هکتار برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد افزود: نیشابور بالاترین سطح زیر کشت و تولید ذرت علوفه ای استان را با توجه به شرایط و ظرفیت کشت و تولید این محصول در استان خراسان رضوی دارد.

وی اظهار داشت: این امر در حالی اتفاق می افتد که در مزارعی که با استفاده از اصول کارشناسی به صورت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری با رعایت موارد تغذیه گیاهی، بذر مناسب و سایر موارد دخیل در آن پرداخته اند به تولید بالاتر از ١٠٠ تُن در هر هکتار دست یافته اند. 

فرهمند راد تصریح کرد: همچنین توزیع ۶٠٠ تُن  کودهای ازته و ١۶٠ تُن بذرهای پرمحصول و زودرس و متوسط‌ رس و ١٠٠ تُن انواع کودهای ریزمغذی در راستای حمایت از کشاورزان ذرت کار صورت پذیرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: کشاورزان قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند در غیر این‌صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می شوند.

رئیس جهادکشاورزی نیشابور اعلام کرد: سال گذشته ١٧٠ هزار تُن ذرت علوفه ای از ٣ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت با میانگین تولید ۵٠ تُن در هر هکتار برداشت شده است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز