خبرگزاری کار ایران

بهسازی و کاشت گونه‌های گیاهی در بندرعباس آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۸۹

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز عملیات بهسازی و ساماندهی فضای سبز و انجام کاشت گونه‌های مختلف در بلوارها، میادین و فضاهای سبز حاشیه‌ای سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مصطفی خادم با اشاره به اهمیت کاربرد اکولوژیکی و زیبایی فضای سبز در شهر گفت: عملیات بهسازی و ساماندهی کاشت در بلوارها، میادین، لچکی‌ها و فضای سبز حاشیه ای سطح شهر آغاز شده است.

وی افزود: همزمان با شروع فصل پاییز در شهر بندرعباس و مساعد بودن شرایط جوی و در راستای افزایش بهره‌وری فضاهای سبز موجود، این عملیات اجرا می‌شود.

خادم تصریح کرد: برنامه ریزی و طراحی کاشت این پروژه ها در واحد فنی و طراحی سازمان و بر اساس اصول و ضوابط کاشت آماده و به همت اداره اجرا و نگهداری این سازمان انجام خواهد شد.

وی عملیات بهسازی و ساماندهی کاشت را شامل تعویض خاک، کوددهی، آماده‌سازی بستر جهت کاشت گل‌های فصلی و انواع نهال های بومی و حذف علف ‌های هرز عنوان کرد. 

خادم اضافه کرد: با توجه به محدودیت های منابع آبی در سطح شهر بندرعباس در این پروژه ها نیز همچون پروژه های قبلی در احداث فضای سبز از اصول زری اسکیپ(منظرسازی کم اب)، استفاده از گیاهان بومی و بانیاز آبی کم بهره خواهیم گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کاشت گونه‌های مختلف گیاهی شامل گل‌های فصلی، نهال‌ها، پرچین‌ها و غیره پس از یک وقفه سه ماهه تابستانی، مجددا از روزهای اخیر آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز