خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

230 هزار هکتار از اراضی قزوین تحت کشت محصولات اساسی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۲۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود 230 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به کاشت محصولات اساسی مانند، گندم، جو و کلزا اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه با اشاره به کاشت محصولات اساسی در استان گفت: حدود 230 هزار هکتار از اراضی زراعی استان قزوین به کاشت محصولات اساسی مانند، گندم، جو و کلزا اختصاص دارد که حدود 70 درصد کشت زراعی استان را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه با خشکسالی مواجه شده و احتمال کاهش آب تخصیص یافته از سد طالقان وجوددارد، لازم است کشت ارقام مقاوم به کم آبی توسعه پیدا کند.

وی عنوان کرد: استان قزوین چهار درصد از محصولات کشاورزی کشوررا تولید می‌کند؛ این درحالی است که تنها یک درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد واین میزان تولید متناسب با مساحت استان، قابلیت‌های کشاورزی قزوین را نشان می‌هد.

این مسئول ادامه داد: در بیشتر محصولات زراعی و باغی میزان محصولات تولید شده در استان بیش از نیاز بوده و بخشی از این نحصولات به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

خمسه با اشاره به میزان تولیدات دامی استان اظهار کرد: استان قزوین در تولید محصولات دامی نیز از جمله استان‌های مطرح درسطح کشور بوده و حدود نیمی از شیر، مرغ و تخم مرغ تولید شده به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مجوز تاسیس یک واحد دامی 10 هزار راسی در استن صادر شده و با فعال شدن آن، ظرفیت شیر تولید شده 130 هزار تن و ظرفیت گوشت قرمز نیز 300 تن افزایش می‌یابد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز