خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

راه اندازی دانشکده داروسازی از ضروریات استان قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۸۷۲

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: به رغم درخواست و نیاز استان، مجوز داروسازی به ما تعلق نگرفت این درحالی است که باتوجه به داشتن صنایع دارویی داشتن دانشکده داروسازی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست مشترک اعضای هیئت رئیسه علوم پزشکی و اعضای ستاد کرونای استان که شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: ما اولین استانی بودیم که در آن نیروهای جهادی به صورت ویژه در زمینه کرونا همکاری کردند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: ما در قزوین ۱۶ پایگاه از میانگین کشور عقب هستیم، همچنین تعداد متخصصان نیز کم است، این در حالی است که باتوجه به تردد بالا در استان و قرار  داشتن در مسیر باید به سایر استان‌ها نیز خدمات دهیم و لازم است علاوه بر سهمیه استانی از سهمیه ملی نیز برخوردار شویم.

وی بیان کرد: بیمارستان ۷۰۰ به رغم گذشت مدت زمان طولانی هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته، در حال حاضر بیمارستان ۲۲ بهمن نیاز به انتقال دارد که حداقل به ۱۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: تاسیس پردیس فناوری سلامت برای اولین بار در سطح کشور در استان در حال اجرا است و لازم است از این طرح حمایت شود.

وی عنوان کرد: تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان نیز با همکاری استاندار شکل گرفت و باتوجه به دانشگاهی بودن استان می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد.

محمدبیگی اظهار کرد: مجوز داروسازی به ما تعلق نگرفت این درحالی است که باتوجه به داشتن صنایع دارویی داشتن دانشکده داروسازی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی نیز ۱۱ اقلیم را داریم و استان می‌تواند در زمینه طب سنتی و داروی گیاهی نیز فعال باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز