خبرگزاری کار ایران

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان:

تندباد استان مرکزی را فرا می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۷۰

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هوا، تا 48 ساعت آینده تندباد مناطق مختلف استان مرکزی را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: بررسی ها حاکی از افزایش سرعت وزش باد در استان مرکزی در ساعات بعدازظهر امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) است، به طوری که سرعت باد لحظه‌ای در برخی از نقاط به حدود 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: بر این اساس خیزش گرد وخاک محلی در مناطق مستعد استان مرکزی به‌ویژه در مناطق همجوار کویر میقان، افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق از جمله شهر اراک پیش‌بینی شده است. در روزهای آینده تداوم آسمان صاف در این استان پیش بینی شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای 37.5 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 10.2 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته گزارش شده است. روند کاهش دما تا پایان هفته جاری در استان مرکزی تداوم دارد.

مرادی تصریح کرد: 193.5 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری، در بازه زمانی از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون، در استان مرکزی ثبت شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز