خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش بینی برداشت هشت هزار تن گردو در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۰۸

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: درحال حاضر برداشت گردو از سطح باغات استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود هشت هزار تن گردو در استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، محمد پیله فروش گفت: استان قزوین دارای ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردوی بارور و غیر بارور است و طبق برآوردهای صورت گرفته متوسط عملکرد محصول در باغات بارور استان در سال جاری، بیش از ۱.۵ تن محصول در هر هکتار خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر برداشت گردو از سطح باغات استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود حدود هشت هزار تن گردو در استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مناطق پرورش گردو در استان قزوین شامل ضیاءآباد، الموت، البرز، فارسجین و بوئین زهرا و آوج است و بخش ضیاء آباد با سطح زیر کشت حدود ۵۰۰ هکتار باغ گردو، یکی از قطب‌های متمرکز و ژنوتیب‌های برتر این محصول در کشور محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در راستای اصلاح باغات گردوی نامرغوب در سال زراعی جاری نیز مانند سنوات قبل ضمن آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، بیش از سه هزار اصله درخت به روش سرشاخه کاری با کمک پیمانکاران مجرب و استفاده از ارقام‌ تجاری جدید و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بیمه شدن محصولات باغی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان عنوان کرد: خسارات ایجاد شده توسط عوامل قهری در صورت بیمه نبودن باغات قطعا اثرات منفی بر روند زندگی باغداران خواهد گذاشت لذا به تمامی باغداران و همچنین سایر کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز