خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

تسریع در ورود واکسن به کشور/اجازه ذخیره واکسن را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۷۲

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس توانمندی استان ها در تزریق، واکسن مورد نیاز در اختیار استان های مختلف قرار می گیرد ولی اجازه ذخیره واکسن نمی دهیم.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی روز جمعه در جمع خبرنگاران در ارومیه گفت: از امروز روند بسیار سریع ورود واکسن به کشور آغاز شده و تا پس فردا حدود ۱۵ میلیون دز واکسن وارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: با این روند سریع ورود، سرعت واکسیناسیون نیز باید افزایش یابد تا بتوانیم تعداد بیشتری را علیه کرونا واکسینه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: واکسیناسیون نباید فقط توسط نیروهای بهداشتی درمانی انجام گیرد بلکه می توانیم از ظرفیت مردمی نیز در این باره بهره ببریم.

عین اللهی ادامه داد: نباید اجازه دهیم که مردم در صف تزریق واکسن باشند بلکه ما باید انتظار مردم را برای دریافت واکسن بکشیم.

وی  هدف خود از  سفر به آذربایجان‌غربی را بررسی وضعیت کرونا، واکسیناسیون و هماهنگی با مسئولان استانی عنوان کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: هر بیمار کووید۱۹ برای درمان در بیمارستان مابین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان هزینه دارد ولی می توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه‌های بیشتر را بگیریم.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن بستگی به توانمندی استان ها دارد افزود:انتظار می رود استان های مختلف توان خود را بالا برده و مراکز واکسیناسیون خود را افزایش دهند تا روند واکسیناسیون به راحتی پیش رود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس توانمندی استان ها در تزریق، واکسن مورد نیاز در اختیار استان های مختلف قرار می گیرد ولی اجازه ذخیره واکسن نمی دهیم.

به گزارش ایلنا، وزبر بهداشت از مرکز واکسیناسیون شقایق ارومیه، واکسیناسیون تجمیع خودرویی و بیمارستان امام خمینی  ارومیه یکی از بیمارستان های مرجع کرونایی بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز