خبرگزاری کار ایران

تاخیر در تزریق دز دوم واکسن کرونا تأثیری در میزان ایمنی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۸۸۵

مسئول توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به تاخیر انداختن تزریق دز دوم واکسن، تأثیری در میزان ایمنی ندارد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسن درخشان گفت: اگر در تماس با فرد مبتلا به کرونا بوده‌اید و یا مشکوک به این هستید که آیا مبتلا شده‌اید یا خیر، می‌توانید تا دو هفته تزریق دز دوم واکسن را به تاخیر بیندازند. اگر در این دوهفته علائمی ظاهر نشد و مطمئن شدید که آلوده نیستند می‌توانید برای تزریق واکسن اقدام کنید، اما در صورتی که علائم ابتلا به کرونا را دارید و یا تست شما مثبت شده است باید تزریق واکسن را تا ۴ هفته به تعویق بیندازید.

وی افزود: در پایگاه‌های واکسیناسیون اقدامات و خدمات جانبی نیز با هدف انجام یک واکسیناسیون با کیفیت انجام می‌گیرد، از جمله این اقدامات تریاژ اولیه و ارائه مشاوره‌های پزشکی است. افرادی که علائمی از بیماری را دارند یا مشکوک هستند، سابقه تماس با بیماران کووید در هفته اخیر را داشته‌اند یا بیماری خاصی دارند که احیانا محدودیتی برای واکسیناسیون آن‌ها ایجاد می‌کند شناسایی و راهنمایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این آموزش‌هایی درخصوص تمهیداتی که بعد از واکسیناسیون باید انجام دهند، ارائه می‌شود. پزشک در این مراکز مستقر است تا درصورت بروز اتفاق برای مراجعه‌کنندگان اقدامات لازم را انجام دهد.

مسئول توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر اینکه میزان استقبال در پایگاه‌های واکسیناسیون مستقر در حاشیه شهر درصد مراجعه‌کنندگان کمتر است، ادامه داد: مراجعات در پایگاه‌هایی که در هسته مرکزی شهر است عمدتا بیشتر و بسیار رضایت‌بخش است. تابع ظرفیت پایگاه‌ها و بسته به اینکه چه تعداد تیمی آنجا مستقر هستند، نوبت‌دهی صورت می‌گیرد و خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز