خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد:

انجام 90 درصد از زیرسازی راه آهن اردبیل- میانه / تکمیل پل‌ها تا آذرماه سالجاری / نیازمندی پروژه به ۱۲ هزار‌تن میلگرد و ۷۰ هزار‌تن سیمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۶۴

استاندار اردبیل گفت: تا به حال ۹۰ درصد از زیرسازی راه آهن اردبیل به میانه تکمیل شده و ۷۵ کیلومتر از مسیر ۱۷۴ کیلومتر نیز ریل گذاری شده است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از مسیر راه آهن اردبیل_ میانه که با حضور نمایندگان اردبیل در مجلس و معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد عنوان کرد: خوشبخانه تمام مسیر باز گشایی شده و از ۲۴ کیلومتر تونل تنها لای‌نینگ ۴ کیلومتر باقی مانده که درآینده نزدیک این ۴ کیلومتر نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه تمام پل‌های سخت و خاص با قدرت تمام در حال اجرایی شدن است افزود: ۵ کیلومتر طول پل ها در این مسیر است که بزرگترین پل، پل سارای است و بزرگترین پل ها و دهنه ها در راه آهن اردبیل است که تا پایان آذر ماه عملیات تمامی پل ها به اتمام می رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: متاسفانه در هر برنامه ریزی زمان بندی افزایش قیمت مصالح را شاهد بودیم که اجرای پروژه را به تعویق می اندازد اما تا کنون هر آنچه که پیمانکاران صورت وضعیت داشتند پرداخت، یا تامین اعتبار کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از سوی شرکت زیرساخت آماده پرداخت است، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در ۲ ماه گذشته از محل سفر ریاست جمهوری به پروژه تزریق شد که تمام قطعات جان تازه ای گرفت.

بهنام جو اذعان کرد: در حال حاضر این پروژه ۱۲ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار تن سیمان نیاز دارد که با هماهنگی هایی که صورت گرفته با تامین اعتبار لازم این مصالح در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز ال سی این مصالح با حضور نمایندگان و معاون وزیر صورتجلسه می شود که با همکاری بانک ها ال سی باز خواهد شد و از طریق استانداری اردبیل کل میلگرد و سیمان مورد نیاز تامین اعتبار می شود.

این مسئول با بیان اینکه از سمت میانه نیز عملیات ریل گذاری آغاز می شود افزود: تقریبا به  صورت منقطع ۱۴۵ کیلومتر مسیر آماده ریل گذاری است و به جهت سخت بودن مسیر دسترسی باید از دو جبهه ریل گذاری انجام شود و در هر ماه و یا دو هفته یک بار از پروژه بازدید به عمل می آید و تغییرات جدیدی در مسیر مشاهده می شود که جای امیدواری بسیاری برای مردم استان دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، راه آهن اردبیل به سمت پارس آباد مغان مطالعات اولیه و توجیه اقتصادی در سال گذشته توسط سازمان همیاری شهرداری های استان انجام گرفت و امسال با ردیف اعتباری که دارد مشاور مستقل از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهد شد تا یک پروژه مستقل دیگر در استان اجرا شود.

بهنام جو در رابطه با اجرای بارانداز ریلی در شهرستان پارس آباد نیز گفت: همه اقدامات لازم که بر عهده جمهوری اسلامی ایران بوده، اعم از مکان یابی، مطالعات، اخذ مجوزهای لازم و کاملا انجام شده و در تعهدات کشور آذربایجان نیز نقشه را راه آهن این کشور آماده کرده و منتظر تایید نهایی دولت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز